A BKV április végéig adott haladékot a Siemensnek arra, hogy megoldást találjon az alacsony padlós villamosok problémájára. A járművek késve érkezhetnek, ezért a közlekedési társaság kötbért számíthat fel.
Az eredeti Combino villamosok vázszerkezete alumíniumból készült. A Siemens, a Magyar Hírlap értesülései szerint, többek között azért tudta megnyerni a BKV pályázatát tavaly tavasszal a csaknem negyvenmilliárd forintos beruházásra, mert jelentős szempont volt az elbírálásnál, hogy a jármű milyen nehéz, mennyire terheli majd a pályát. A BKV most mégis rozsdamentes acélszerkezetű járművet kér a cégtől, amely a Combino főegységeit tartalmazza majd.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője a lapnak elmondta: ez a Combino már nem az a Combino lenne, amelyet a BKV megrendelt, hanem egy teljesen új jármű. Ha a Siemens most új járművet fejleszt ki, hiába használja fel a Combino egyes alkatrészeit, az új konstrukció, azaz prototípus lesz. Budapest ugyanakkor csakis bevezetett, jól bevált járműveket akartak vásárolni.