Elszámoló kampányba kezd az MSZP és a kormány
További Belföld cikkek
- Változások a Magyar Telekom élén, több felső vezető távozik
- Felfüggesztetett szabadságvesztést kapott a férfi, aki önkielégítést végzett a MÁV vonatán
- 12 éves lányoktól, „Tóth Nikoletta” álnéven zsarolt ki meztelen képeket egy 35 éves férfi
- Továbbra sem színesíti hétköznapjainkat az időjárás, borongósan folytatódik a hét
- Iskolai botrány Pest vármegyében: a gyerekek élőláncot álltak szeretett osztályfőnökükért
Nyakó István, az MSZP szóvivője a szombati Népszabadságban azt nyilatkozta, hogy a szocialisták elszámoló kampányba kezdenek, hogy bemutassák, mi az, amit sikerült, és mi az, amit nem sikerült megvalósítania a pártnak. A szocialisták vasárnapi évindító rendezvényén a párt elszámoló kampányának szlogenjei voltak körös körül olvashatóak és ezek a szlogenek lesznek a következő öt-hat hétben a szocialisták óriásplakátjain is.
A teljesített ígéretek
A szónokok mögötti vászonra piros és zöld mezőkbe fehérrel azt írták: "Igen! Megcsináltuk", a kivetítőkön pedig a tartalmi mondandó volt olvasható: "Bevezettük a 13. havi nyugdíjat. Megdupláztuk a családi pótlékot. Megduplázzuk az autópályák hosszát: 20 százalékra csökkentettük az áfát". Az autópályák hosszáról szóló mondat azért nem múlt időben íródott - tudtuk meg a szocialista kampány egyik ismerőjétől -, mert a sztrádák hossza csak az év végéig duplázódik meg a 2002-es állapothoz képest.
A szocialista elszámoló kampány mellett a napokban a kormány is tájékoztató hirdetésekben kíván elszámolni a Gyurcsány-kormány másfél évéről, erősítette meg a Kormányszóvivői Iroda az Index információit. Arról egyelőre nem tudtak Batiz András munkatársai, hogy a tájékoztató akció mennyi pénzbe kerül majd, de ahhoz hasonlították a feladandó hirdetéseket, mint amikor a száz lépés programját népszerűsítette a kabinet. Az Indexnek határozottan tagadták, hogy hasonlatos volna a párt és a kormány korteskedése, sőt a szóvivői irodán hangoztatták, a szocialista kampánytól "függetlenül" zajlik majd a kabinet tájékoztatója.
Annak érdekében, hogy internetes felületet is teremtenek a kormány elszámolásának, kezdeményezték az elszamolas.hu, az elszámolás.hu, az elszamolas2006.hu, az elszámolás2006.hu, az elszamolas2002-2006.hu, illetve az elszámolás2002-2006.hu-t is, az elszamolunk.hu, az elszámolunk.hu, az elszamolunk2006.hu, valamint az elszámolunk2006.hu doménneveket is. Az esetleges ellenondal indításának a lehetőségét azzal igyekeznek kivédeni, hogy kezdeményezték a leszamolas2006hu, valamint a leszámolás2006.hu regisztrálását is.
Az elsőbbség a MEH-é
A doménnevek regisztrálása felkerült a prioritással nem rendelkező címek kéthetes várólistájára. A doméneket csak akkor kaphatja meg más a kancellárián kívül, ha igazolja, hogy több köze van a névhez - például így hívják az igénylő cégét -, mint az itgénylő Miniszterelnöki Hivatal. Ha ilyen kérelmező nincs, azé az elsőbbség, aki először regisztráltatta, azaz jelen esetben a MEH-é.
A kormány hirdetései nem jelentek ugyan még meg, de a szocialista jelszavakból és az elszámoló kampány jellegéből adódóan nagyon úgy fest, egymásra fog hajazni a vezető kormánypárt és a Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatási kampánya. Volt egyébként már hasonló: Miközben a kormányfő Kérdések és válaszok címmel országjáró körútra indult a száz lépés programot hirdetve, először a kormány, majd a szocialista párt kezdett a programot népszerűsítő telefonos kampányba. Ezekben a hetekben csaknem valamennyi szocialista megszólalásban is a száz lépés programját reklámozták.
A Fidesz áthallásos hirdetését az MSZP támadta
A 2002-es választási kampányban éppen a szocialisták feddték meg az akkori kormányzati propagandát. A Széchenyi Tervet propagáló hirdetésekben indirekt módon arra buzdították a spot nézőit, hogy az akkori kormány hatalomban tartására érdemes szavazni, mivel "az országot azok irányítják, akik valóra váltják álmaikat".