Épül az M3-as Mezőkövesdnél

2000.07.28. 20:17
Mezőkövesd és Egerlövő között, a város déli határában pénteken megkezdődött az M3-as autópálya továbbépítése - nyilatkozta az Indexnek Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója. Tájékoztatása szerint Vér Iván megnyitotta az építkezés munkanaplóját, és péntektől 2002 novemberéig meg sem állnak a munkagépek. A beruházás első ütemében a földnyeső gépekkel a termőtalajt hordják le a sóderrétegig a pálya nyomvonaláról. A távirati iroda jelentése szerint még holnap megkezdődik az építkezés Füzesabonyban és hamarosan Emőd térségében is felvonulnak a gépekkel.
Elkezdték
Mezőkövesd és Egerlövő között pénteken délután megkezdődött az M3-as autópálya továbbépítése, miután a kivitelezéssel megbízott konzorcium, a Betonútépítő Rt. és a Vegyépszer beszerezte a szükséges bankgaranciákat.

Vér Iván, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója Mezőkövesden első bejegyzésével megnyitotta az építkezés munkanaplóját - tájékoztatta az Indexet Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. Szerinte így semmi akadálya nem lehet annak, hogy 2002. novemberére elkészüljön, az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakasza.

2002 novemberében talán már birtokba vehetik az autósok
A Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. alkotta konzorcium munkagépei még pénteken délután, felvonulnak Füzesabony határában is - tájékoztatta az MTI-t Szerencsés László, a Betonút Rt. főmérnöke. Elmondta: Füzesabonyban - hasonlóan a Mezőkövesd határában megindult munkálatokhoz - a humuszolással kezdik az M3-as autópálya új szakaszának építése várhatóan szombaton reggel. Jelenleg mintegy százan dolgoznak az építkezésen, de később ezres nagyságrendűre nő a munkások száma. A főmérnök reményei szerint az építkezésben nem lesz szünet.

Egy kis történelem

A Betonútépítő Rt. és Vegyépszer alkotta konzorcium csaknem hetvenmilliárd forintért vállalta, az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közti szakaszának megépítését. Ez a költség a beruházók szerint összességében öt százalékkal lesz olcsóbb, mint a korábbi autópályaépítések, Kovács Kálmán szabaddemokrata közlekedéspolitikus szerint azonban éppen 300 millióval drágább kilométerenként most az építés, mint korábban volt.

Az ellentmondás oka, hogy különféle számítási módszereket használnak Kovács és a beruházók. A politikus szerint azt kell figyelembe venni, mennyibe került korábban az M3-as továbbépítése Füzesabonyig, a Nemzeti Autópálya Rt. viszont úgy érvel, hogy a korábbi autópályaépítések összköltségeinek átlagát kell szem előtt tartani.