További Belföld cikkek
-
Kongatja a vészharangot az újságírók szövetségének elnöke Magyar Péter kijelentései miatt
- Eldőlt, jöhet-e szövetség az MSZP és a DK között a 2026-os választáson
- Néhány dolog, ami nélkül semmi sem történhet Rákosrendezőn
- Magyar Péter: Semmi közük a magyar embereknek ahhoz, hogy öt vagy tíz éve mit csináltam
- Meghalt egy csecsemő a szigetvári postán
![]() |
Elkezdték |
Vér Iván, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója Mezőkövesden első bejegyzésével megnyitotta az építkezés munkanaplóját - tájékoztatta az Indexet Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. Szerinte így semmi akadálya nem lehet annak, hogy 2002. novemberére elkészüljön, az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakasza.
![]() |
2002 novemberében talán már birtokba vehetik az autósok |
Egy kis történelem
A Betonútépítő Rt. és Vegyépszer alkotta konzorcium csaknem hetvenmilliárd forintért vállalta, az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közti szakaszának megépítését. Ez a költség a beruházók szerint összességében öt százalékkal lesz olcsóbb, mint a korábbi autópályaépítések, Kovács Kálmán szabaddemokrata közlekedéspolitikus szerint azonban éppen 300 millióval drágább kilométerenként most az építés, mint korábban volt.
Az ellentmondás oka, hogy különféle számítási módszereket használnak Kovács és a beruházók. A politikus szerint azt kell figyelembe venni, mennyibe került korábban az M3-as továbbépítése Füzesabonyig, a Nemzeti Autópálya Rt. viszont úgy érvel, hogy a korábbi autópályaépítések összköltségeinek átlagát kell szem előtt tartani.