A Fidesz is Werber modelljét alkalmazza
További Belföld cikkek
- Matolcsy György: A korlátlan erőforrások világa felé hajózunk
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
Körkörös koncentráció
A Fidesz egyébként "lekoppintotta" az MSZP szervezeti struktúráját. A szocialistáknál a Ron Werber kampánytanácsadó ötlete alapján kialakított modellben minden választókerületben külön kampányigazgató irányítja a korteskedést, akinek arról is gondoskodnia kell, hogy szavazókörönként három-három aktivista álljon rendelkezésre egy esetleges mozgosításhoz.
A Fidesz korábban helyi szervezeteire támaszkodott, a szövetséggé alakulással megváltoztatott struktúrában viszont a választó- és szavazókörökre koncentrál. Az MSZP-nél kampányigazgatónak, a Fidesznél választókerületi elnöknek nevezik a kampányért felelős megbízottakat.
176 elnök és felügyelőik
A Fidesz átalakult pártstruktúrájában megszűntek a megyei szervezetek. A nagy számú választókörzetet a megyei szint helyett elnöki megbízottak felügyelik. A megbízottak hivatalosan nincsenek a 176 elnök fölé rendelve, de két kampánymegbeszélés között ők irányítják a választókerületben folyó tevékenységet, és ők ellenőrzik, mi valósult meg a helyi vállalásokból.
A választókerületi elnökök feladata volt az önkéntes szavazóköri megbízottak kiválasztása, a megbízottaknak pedig a két segítőt kellett beszervezniük. A Szentkirályi utcai székházban tartott kampánymegbeszélésekre a választókerületi elnököket és helyetteseiket hívják meg, ők továbbítják megbízottaiknak a feladatokat.
Nem ejtőernyösöket küldenek
Bár az Index több, egymástól független forrásból is úgy értesült, hogy a Fidesz a fővárosban csak "szórványos" kampányra készül, Gyürk András, a Fidesz kampányfőnöke megkeresésünkre - a közelmúltban publikált felmérésekre hivatkozva - azt mondta, pártjának Budapesten és vidéken egyaránt érdeke a nagy részvétel. Részletek említése nélkül közölte, hogy a korteskedés során minden kerületben lesz valamilyen lakossági fórum, illetve a kampányban felvetnek majd Budapesttel kapcsolatos témákat is.
|
Gyürk az utcai jelenlétről azt mondta, hogy az sem tekinthető újdonságnak vagy koppintásnak, hiszen ez az elem minden nyugat-európai kampánynak része. Gyürk azzal utalt ugyanakkor a szocialista kampányfelkészítőre, hogy nem lerohanni akarják az embereket, hanem csupán fórumot kívánnak teremteni a választókkal való beszélgetéshez.
Fejenként hatezer
Az Index úgy tudja, hogy a párt kampányában minden korábbinál jelentősebb szerepet kap a - szintén a szocialistáktól elesett - utcai jelenlét is, ennek főpróbája a nemzeti petíciós aláírásgyűjtés. A Fideszre korábban nem volt jellemző a a "kitelepülés", főleg olyan eszközöket alkalmaztak, mint a fórumok, a naggyűlések, a plakátolás, a médiareklámok. Orbán Viktor a Fidesz első szövetségi gyűlésén meghirdetett akcióban egymillió aláírás összegyűjtését tűzte ki célul.
A párt új struktúrája alapján a feladatból fejenként hatezer aláírás megszerzése hárul a választókerületi elnökökre, hiszen a 176 egyéni körzet mindegyikének arányosan kell hozzájárulnia a gyűjtéséhez. Schmitt Pál Fidesz-alelnök szerdán bejelentette, eddig negyedmillió aláírást gyűlt össze, és több mint háromezer önkéntes segítő jelentkezett.