Demszky: tavasszal csődbe mehet a BKV
Demszky szerint a cég ügyeit az ígért, ám a 2004-es költségvetésből hiányzó állami normatív támogatással, hitelfelvétellel, illetve az utazási tarifák drasztikus emelésével lehet rendbe tenni. Az áremelés legfeljebb harminc százalékos lehet, efölött -az Aba Botond által említett számítások szerint - tíz százalékkal kevesebb a fizető utas. Ekkora emelésnél a felnőtt összvonalas bérlet 6070, a diákbérlet 2932 forintba kerülne. A főváros arra is számít, hogy az Orbán-kormány elvonásait a Medgyessy-kabinet részben eltörli, így további 15 milliárd forint folyhat be Budapest kasszájába.
Aba Botond szerint újra kell gondolni a 38,4 milliárd forintos veszteséget felhalmozó BKV által nyújtott szolgáltatások teljes szerkezetét. Ez nemcsak a járatok számát és sűrűségét érintheti. Vészhelyzetben felülvizsgálnák a metróban szolgálatot teljesítő biztonsági szolgálat működését, a szociális juttatások rendszerét és a dolgozói létszámot is. Ezekkel az intézkedésekkel 8-10 milliárd forint spórolható, a normatív állami támogatásból további 8,5 milliárd forint folyhat be, valamint 20 milliárd forintos hitelt venne fel a cég.
A tömegközlekedési normatíva ügyében immár az MSZP-s is változtatást sürget. Mandur László Demszky sajtótájékoztatója előtt jelentette be, hogy módosító javaslatot nyújt be a tömegközlekedési normatíva biztosítása érdekében a jövő évi költségvetéshez. A javaslat értelmében 12 milliárd forintot kapnának a tömegközlekedéssel rendelkező nagyvárosok az utasok számának függvényében. A fővárosnak mintegy 8-8,5 milliárd forintot jelentene javaslatának elfogadása. Mandur László azt nem közölte, hogy honnan csoportosítaná át a 12 milliárd forintot.