A Concorde két hajtóműve is hibás volt

MTI
2000.07.27. 20:55
A Párizs mellett kedden szerencsétlenül járt Concorde utasszállító repülőgépnek hibás volt az első futóműve és mind a két baloldali hajtóműve - közölték csütörtökön a szerencsétlenség okait vizsgáló párizsi hatóságok a gép két fekete dobozából nyert adatok első áttekintése alapján. Ezek szerint a személyzet tagjai jelentették az irányítótoronynak, hogy nem tudják behúzni az első futóművet. A vizsgálóbizottság abroncsdarabokat talált később a kifutópályán, nyilván a szerencsétlenül járt gép futóművéről valókat. A pilóták azt is jelentették, hogy leállt a kettes hajtómű, s a műszaki adatokat jegyző második fekete doboz adataiból az is megállapítható, hogy a vele szomszédos hajtómű is ki-kihagyott. Emiatt a Concorde nem tudta a felemelkedés után növelni sebességét, és nem tudott nagyobb magasságba emelkedni. Alig egy perccel a felszállás után csökkent az egyetlen még működő baloldali hajtómű tolóereje is, s a gép tehetetlenül sodródni kezdett, majd lezuhant. A mostani információ csupán a legelső észrevételek összegzése, a vizsgálat még csak kezdeti szakaszában tart, az első hivatalos, előzetes jelentés csak augusztus végére várható.