Jászladány: Törvénysértő volt az alapítványi iskola
További Belföld cikkek
Törvénysértő határozatok
A tárca MTI-hez eljutatott közleménye szerint az alapítványi kuratórium az iskola pedagógiai programjának elfogadásáról, a tandíj és az önkormányzatnak az iskola használatáért fizetendő bérleti díj mértékéről határozó, valamint az iskola igazgatóját megválasztó határozatai törvénysértőek. Az iskola alapító okiratát három kuratóriumi tag írta alá anélkül, hogy a kérdésben a kuratórium határozott volna.
"Az iskola alapítása és működése tekintetében újabb hatósági eljárásra csak az alapítvány alapító okiratának módosításával, a kuratórium új, és a jogszabályoknak megfelelő döntéseire alapított kérelem szerint lesz lehetőség" - tudatja az oktatási tárca a lefőbb ügyészi vizsgálat megállapításaira hivatkozva.
A Közigazgatási Hivatal 2002. augusztus 8-án nyújtott be kereseti kérelmet a Megyei Bírósághoz kérve, hogy vizsgálják meg a jászladányi képviselőtestület 2002. március 12-i határozatát, melyben döntöttek az iskolaépület megosztásáról az önkormányzati és az alapítványi iskola között. A Közigazgatási Hivatal jelezte, hogy a jászladányi képviselőtestület döntése az önkormányzati iskola megosztásáról törvénysértő.
Nem kezdődött meg a tanítás
Mivel a törvényes állapotot a megadott határidőre nem állították helyre, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal 2002. augusztus 30-i határozatában megsemmisítette az Antal Mihály Alapítványi Általános Iskolának a helyi jegyző által kiadott működési engedélyét. Az Oktatási Minisztérium ugyanezen a napon elutasította az alapítványi iskola OM-azonosító iránti kérelmét, mivel a működés megkezdéséhez hiányzott az azt engedélyező érvényes határozat, amely az azonosító kiadásának egyik feltétele. Az alapítványi iskola így nem végezhetett nevelő és oktató tevékenységet, és mivel nem rendelkezett az ehhez szükséges engedéllyel, ezért szeptember 2-án nem kezdődhetett meg a tanítás sem.
Kilenc hónapja kért ügyészségi vizsgálat
Az Oktatási Minisztérium 2002. augusztus 29-én a megyei főügyészhez fordult, mert a rendelkezésre álló adatok szerint felmerült annak gyanúja, hogy az alapítványt meg nem engedett célra hozták létre, azaz a nagyközség "cigány etnikumhoz tartozó" tanulói, valamint a nem cigány tanulók elkülönített oktatásához kívánják felhasználni. A megyei főügyész 2002. november 12-én óvást nyújtott be a Közigazgatási Hivatal határozata ellen. Az óvásban foglaltakkal a Közigazgatási Hivatal nem értett egyet, ezért azt megküldte az oktatási miniszternek mint felettes szervnek.
Az Oktatási Minisztérium a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Főügyészség által benyújtott óvást nem tartotta megalapozottnak, ezért 2002. november 28-án elutasította azt. A szaktárca ugyanezen a napon a legfőbb ügyészhez fordult, hogy soron kívül vizsgáltassa meg az alapítvány működésének törvényességét.