Egyenlített az MSZP decemberben

2005.12.12. 11:32
A budapestiek és a hatvan éven felüliek körében erősödött, így egyenlített az MSZP a Marketing Centrum szerint. A közvélemény-kutató kétpárti parlamentet jósol, bár az SZDSZ bejutása csak hajszálon múlik.

A teljes lakosság körében is kiegyenlítette hátrányát az MSZP a Marketing Centrum legfrissebb közvélemény-kutatása szerint. A kutatócég mérése szerint a Fideszt és az MSZP-t is a lakosság 32 százaléka, a biztos szavazók 37 százaléka támogatja.

Módszertan
A Marketing Centrum felmérése december 2-8. között készült 1500 válaszadó megkérdezésével. A mintát a reprezentativitás érdekében súlyozták, a mintavétel hibahatára +/- 3 százalék.

Vörös Budapest, narancssárga falvak

A kormányoldal elsősorban Budapesten és a 60 évnél idősebbek körében erősödött az elmúlt másfél hónapban. A községekben azonban továbbra is nagyobb az ellenzék támogatottsága, mint a kormányoldalé, a vidéki városokban pedig döntetlen közeli a helyzet.

A legmarkánsabb különbség korosztályos alapon van a pártok megítélésében. A 18-29 éves korosztály körében jelenleg 28 százalékpont az ellenzék előnye, ugyanakkor a 60 évnél idősebbek körében 24 százalékponttal vezet a kormányoldal.

Egyéniben dőlhet el

A harmadik legnagyobb támogatottságú párt, az SZDSZ 4 százalékon áll. Az MDF 2 százalékon, a többi párt támogatottsága nem mérhető. A bizonytalanok aránya a teljes lakosságban 26 százalék, de még a biztos szavazók 16 százaléka sem nevezte meg preferenciáját.

A felmérés kiegyensúlyozott küzdelmet ígér a választásokra, a többséget egy ehhez hasonló forgatókönyv esetén az egyéni választókerületek eredményei döntik el. A felmérés hibahatára 3 százalékpont, azaz elképzelhető, hogy a 4 százalékosnak mért SZDSZ mégis bejut a parlamentbe, ez esetben viszont garantált lenne a mostani koalíció győzelme.

A Marketing Centrum mérései szerint bár látható eredménye még nincs a Jobbik-MIÉP összefogásnak, a szélsőjobboldali szavazótábor mozgósítása sikeres volt. A Harmadik Út néven egységbe tömörült szélsőjobb szavazói körében a legnagyobb a részvételi hajlandóság.