Két hét múlva földmunkák az M3-ason

2000.07.10. 18:22
Várhatóan két hét múlva megkezdi a földmunkákat az M3-as Füzesabony és Polgár közti szakaszán a Vegyépszer és a Betonútépítő Rt. alkotta konzorcium - hangzott el hétfőn délután, amikor aláírták az M3-as beruházási szerződését. Az ígéretek szerint 2002. november 30-ára készül el a pálya új szakasza. Az építkezés hetvenmilliárd forintba kerül, ám ez nem tartalmazza a polgári Tisza-híd árát. Az M7-es felújításáról elhangzott: várhatóan Pest felé megépítik az autópálya harmadik sávját, így enyhítve az állandó zsúfoltságot.
Várhatóan két hét múlva megkezdi a földmunkákat
A Magyar Fejlesztési Bank a Nemzeti Autópálya Rt-ben végrehajtott tőkeemeléssel biztosította az M3-as továbbépítésének idei költségeit - közölte Vér Iván, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója, az M3-as kivitelezői szerződésének aláírása utáni tájékoztatón. Jelezte: a 2001. évi költségeket várhatóan kötvénykibocsátással fedezi a pénzintézet. Az építő kiválasztásánál a nemzetközi tender elmaradását Vér azzal magyarázta, hogy szakértők kiszámították: legalább másfél évet vett volna igénybe a pályázat lebonyolítása. Ennek ismeretében határozott úgy a kormány, hogy meghívásos pályázaton döntsenek az M3-as továbbépítőjéről.

Az új szakasz öt százalékkal olcsóbb lesz a korábban épült autópályáknál

A költségekről Vér úgy nyilatkozott: a 69,999 milliárdos beruházás öt százalékkal olcsóbb lesz a korábban épült autópályáknál. A számításoknál a korábbi autópálya-építések költségeinek átlagát vették figyelembe, természetes az inflációval növelt értéken. (Kovács Kálmán a Horn-kormány közlekedési politikai államtitkára az Indexnek korábban úgy nyilatkozott: az M3-as továbbépítése kilométerenként négyszázmillió forinttal drágább, mint a pálya előző szakaszának továbbépítése volt. A politikus szerint ezért hamis az az állítás, hogy olcsóbb volna a beruházás a korábbinál.) Vér Kovács nyilatkozatára annyit reagált: az exállamtitkárnak, mint politikusnak ,,az a dolga, hogy ilyeneket mondjon". Ám ő, mint szakember, nem kíván egy politikussal vitatkozni.

Vér Iván
Öt százalékkal olcsóbb lesz a korábban épült autópályáknál
Vér Iván nem kívánt válaszolni arra a kérdésre, hogy hány céggel tárgyaltak, s hogy melyik, miért nem felelt meg az elvárásoknak. Közölte ugyanakkor, hogy a győztes Vegyépszer részt vett a Tiszai Vegyi Kombinát, illetve számos erőmű megépítésében, tehát már bizonyított. A Nemzeti Autópálya Rt. pedig olyan cégek keresett, amely épp ilyen: gyakorlata van a nagy projektek megvalósításában. A Betonútépítő Rt. a győztes konzorcium másik tagja a legszigorúbb Európai Uniós környezetvédelmi szabvány felhasználásával dolgozik, ráadásul részt vett az eddigi autópálya-beruházások felében.

A Vegyépszer cáfolja, hogy cége ellen felszámolási eljárás folyna

Nagy Elek
Cáfolja, hogy felszámolnák cégét
Nagy Elek, a Vegyépszer elnök-vezérigazgatója kérdésre válaszolva cáfolta, hogy cége ellen felszámolási eljárás folyna, elismerte azonban, hogy egy jogvitában valóban felszámolásukat kezdeményezte egy cég. Ez azonban az üzleti életben nem rendkívüli - szögezte le, hozzátéve, hogy cége minden jogos fizetési felszólításnak eleget tesz. Dunai György, a Batonútépítő Rt. vezérigazgatója szerint a bankgarancia beszerzése után, de legkésőbb két hét múlva, vagyis még júliusban megkezdődnek az M3-as továbbépítésének földmunkái.

Az M7-es felújítása kapcsán kiderült, hogy ha a közlekedési tárca is jóváhagyja, akkor kiszélesítik az út Budapest felé vezető szakaszát még egy sávval, miután úgy épült az M7-es, hogy van még egy zöld sáv, ami átalakítható lenne betonúttá.