A főtitkár elmondta, hogy felszereltségtől, minőségtől függően egy benzines mobil konténer töltőállomás 1,2-10 millió forint közötti árba kerül, míg egy dízeleshez 1-6 millió forintért hozzá lehet jutni.
Segíts magadon |
Bár a mobil töltőállomás hálózat kialakítása a monopolhelyzetben lévő társaság magas üzemanyag árképzési rendszere ellen irányul, a MAK az üzemanyagot valószínűleg a Mol Rt.-től vásárolja majd - mondta Kovács Zoltán.
A főtitkár szerint a MAK által kialakítandó akár száz állomást meghaladó üzemanyagtöltő hálózat a Mol nyereségét nem csökkenti, mivel annak csekély része származik a kiskereskedelmi forgalomból, és inkább a nagykereskedelmi illetve a finomítási tevékenységen keletkezik a hasznuk jelentős része.
A MAK számít a több mint egymilliós autós társadalom támogatására, nemcsak a 340 ezer klubtagra. A főtitkár kiemelte, hogy az önköltségi áron árusító mobil töltőállomásokon csak azok vásárolhatnak, akik befizetik a legalább 1.200 forintos pártolói tagdíjat, ami számukra egy hónapon belül megtérül.
Kovács Zoltán konkrét számokról még nem tudott beszámolni, ám elmondta: az autós társadalom részéről hihetetlen nagy az érdeklődés, amit a naponta nagyszámban beérkező támogatási összegek is alátámasztanak.