Milliárdokat hozott Tony Curtis

2004.10.29. 08:21
A Magyar Turizmus Rt. szerint már eredményes a nagy reklámkampányuk. Számításaik szerint Tony Curtis színész és Laky Zsuzsa szépségkirálynő alkalmazása mintegy 80 milliárd forintos bevételt jelent a turizmusnak.
Eddig 80 milliárd forintos pluszbevételt hoztak a Magyar Turizmus Rt. nemzetközi reklámkampányai a hazai turistaforgalomban - írja a Világgazdaság. Így a befektetett 400 millió forint és Tony Curtis, valamint Laky Zsuzsa szépségkirálynő alkalmazása máris megérte. Az MT Rt. tavaly, a második fél évben két nagy nemzetközi reklámkampányt indított Magyarország népszerűsítésére. Egyik középpontjában az egészségturizmus állt, a másik esetben pedig - a Budapesti Turisztikai Kht.-val közösen - a magyar főváros nevezetességeire hívták fel a figyelmet. Ez utóbbi része volt a Tony Curtis-kampány az USA-ban és a Laky Zsuzsa szépségkirálynő nevével fémjelzett akciósorozat az EU-országokban.

Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója úgy véli, a Tony Curtis-reklámfilmmel az USA 50 év feletti városi lakosságát célozták meg. Adataik szerint a filmet közel 3,5 millióan látták, hiszen azt a nagyvárosok kábelcsatornái sugározták.

Bár az ilyen reklám hatása nem mérhető pontosan, az bizonyos - mondta Galla Gábor -, hogy az USA-ból érkező beutazók száma januártól augusztus végéig 15-16 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, s így e vendégkör által eltöltött éjszakák száma elérte a 314 ezret. Az előrejelzések szerint további élénküléssel lehet számolni ezen a piacon. Az amerikai turisták körében a hazai gyógyhotelek is kedveltek voltak, amit mutat a 72 százalékos növekedés, s így a kampányt követően, augusztusban hatezer vendég élvezhette a magyar gyógyszállodák szolgáltatásait.

Az Európa szépével az EU-ba kampány hatásáról szintén kedvező a kép. Ebben az esetben nyolc ország 15 nagy repülőterén 300 óriásplakát invitálta az embereket Magyarországra, s emellett nagy nemzetközi lapokban is megjelentek ezek a hirdetések.