MTV-dizájn: a jót is kidobják?
További Belföld cikkek
Szakmailag semmi sem indokolta az MTV alig két éve bevezetett arculatának lecserélését - állítja Bende Gyöngyi, a köztévé egykori szóvivője. A 2000-es dizájnváltás egykori projektvezetője, aki a választások előtt a Fidesz kampánytanácsadója volt, úgy véli, hogy a tévé új vezetése gyakorlatilag mindent rossznak tart, ami az előző kormányzathoz köthető, ezért a "jót is kidobják az ablakon". Tény, hogy a szakmai pályázaton győztes m1-m2 arculat épp az idén kapta meg többek között a Magyar Grafikai Stúdiók Egyesületének díját.
Az MTV két csatornájának hétvégén jelentkezett először a kereskedelmi televízióknál már jelentős múlttal rendelkező Dogfish Stúdió által tervezett új külsővel és Fatér Barna logójával. A közszolgálati televízió programigazgatója, Rudi Zoltán a váltást megelőző sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az új dizájnra kiírt pályázaton a "legjobbak" és az "egyedüliként szakmai referenciával" rendelkezők nyertek.
A 2000 tavaszán elkészült terv bevezetése az MTV közel ötven éves történetének legmélyebb arculati változását jelentette, amely nem csak a külső elemek átalakítását, hanem a két csatorna új elnevezését is tartalmazta - állította Bende Gyöngyi, az MTV egykori projektvezetője. Az átfogó dizájnváltás a Fidesz kampánytanácsadói posztját is megjárt Bende szerint ma is megállja a helyét, ezért szakmailag semmi sem indokolhatta annak lecserélését. A volt szóvivő úgy vélte, hogy a köztévé új vezetése gyakorlatilag mindent rossznak tart, ami az előző kormányzathoz köthető. Ezért a "jót is kidobják az ablakon", jóllehet szerinte a visszajelzések alapján az elmúlt évek egyetlen, egészen biztosan pozitív fejleményének tekinthető a megjelenés két évvel ezelőtti átalakítása. Bende Gyöngyi szerint egyébként a szakma semmilyen pályázatról nem értesült a mostani váltás előtt.
Az egyetlen biztosan jó
|
Lecserélés előtt szakmai elismerés
Monory Mész András, az MTV volt kreatív főszerkesztője szerint 2000-ben a szakmai bíráló testület kétfordulós válogatásának fő szempontja az volt, hogy egy egységes rendszert hozzanak létre, és így könnyen változtatható elemekből álló arculat alakuljon ki. A flexibilitást segítette volna a szezonálisan, negyedévente változó mozgókép alapok cseréje is. A tervek sikerességét jelezte az is, hogy a Stalker Studio győztes munkája két évvel a bevezetés után, az idén a Magyar Grafikai Stúdiók Egyesületének szakmai díját, az Arany Rajzszöget is megkapta.Milliós áldozatok
A Stalker művészeti vezetője, Vargha Balázs az új dizájn grafikai minőségét nem vonta kétségbe, ám mint mondta, az egész szakma számára sértő az az indoklás, mely szerint csak egy cég referenciája megfelelő a feladat elvégézéséhez. Vargha arra is felhívta a figyelmet, hogy az általuk elkészített terv bármeddig frissíthető lett volna, ezért nehezen érthető, hogy az amúgy is nehéz anyagi helyzetben lévő köztévé miért vállalkozott két év után ismét ilyen típusú kiadásokra. Az Index információi szerint egyébként a 2000-es arculatépítés összesen mintegy 80 millió forintot emésztett fel, ebből körülbelül 16 millió forintot a tervezésre fizettek ki, 10-12 millióba került a Híradó stúdiójának átépítése és mintegy 20 millióba a külső promóció. Mint ismeretes, az MTV vezetésének múlt heti tájékoztatóján Ragáts Imre, az intézmény ügyvezető alelnöke úgy nyilatkozott, hogy az átalakulás költsége negyvenmillió forint volt.