Natália
1 °C
7 °C

Gesztiék tervezték az OM új logóját

2002.09.11. 18:00
Eltűnik a kódexmásoló az Oktatási Minisztérium logójából. A tárcának ugyanis az előző kormányzat alatt kötött megállapodás alapján minden egyes új névjegyért vagy cégjellel ellátott könyvért fizetnie kellett a tervet készítő Bille Designnak. A minisztérium a városligeti kormányrendezvényen már azzal az új arculattal szerepelt, amelyet egy Geszti Péter érdekeltségébe tartozó cég tervezett.
Az oktatási tárca nem rendel több arculati elemet a logóját tervező vállalkozástól. Az elmúlt három évben a minisztériumnak összesen legalább 50 millió forintjába került a kódexmásolót ábrázoló dizájn.

Előnyös átalány

A régi és az új logó
Az 1999-ben kötött megállapodás alapján a tervező cég bruttó 8,7 milliós kivitelezési díjat vehetett fel. Az Index információi szerint azonban minden olyan esetben is fizetni kellett a Bille Designnak, amikor módosították az eredeti tervet. Az OM sajtóosztályán úgy tájékoztattak, hogy a szerződés alapján módosításnak minősült minden új alkalmazott számára készülő névjegy vagy kiadvány, sőt új levélpapír, amelyen szerepel a Bille által tervezett logó. Telefonos megkeresésünkkor nem kaptunk választ a Bille Designtól kérdéseinkre.

A tárcának minden módosításhoz kérnie kellett a cég jóváhagyását, valamint előre meghatározott díjat fizetnie a mutációkért. A Bille egyébként több OM-háttérintézmény arculatát is alakíthatta, de a honlapján szereplő referenciák szerint megrendelést kapott az Informatikai Kormánybiztosság, az ÁPV Rt., az OTKA, az Alkotmánybíróság és a Millennium megjelenésének tervezésére is.

Dinamikus váltás

Az OM nemrégiben kézibeszerzési eljárás alapján három pályázóból a Nemo Design ajánlatát választotta ki. A tárca eddig csupán néhány eseményen szerepelt az új megjelenéssel, többek között a hétvégén tartott városligeti kormánybeszámolón. A Nemo, amelynek tanácsadója az SZDSZ kampányát is tervező Geszti Péter, a minisztérium tájékoztatása szerint a legkedvezőbb, a korábbi tervezőhöz viszonyítva mintegy 50 százalékkal olcsóbb ajánlatot adott.

Fatér Barna, a Nemo ügyvezető igazgatója az Indexnek azt mondta, hogy bár az előző kormányzat idején voltak cégek, amelyek közpénzen "rendetlenkedtek", reméli, most nem lesz baj abból, hogy jó logót tervezett. Hozzátette: a pályázati kiírás szerint a minisztériumnak a kódexmásolónál kevésbé konzervatív, az új vezetés dinamikusságához jobban illő jelképre volt szüksége. Fatér tervezte egyébként az MTI logóját is.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?