Gesztiék tervezték az OM új logóját

2002.09.11. 18:00
Eltűnik a kódexmásoló az Oktatási Minisztérium logójából. A tárcának ugyanis az előző kormányzat alatt kötött megállapodás alapján minden egyes új névjegyért vagy cégjellel ellátott könyvért fizetnie kellett a tervet készítő Bille Designnak. A minisztérium a városligeti kormányrendezvényen már azzal az új arculattal szerepelt, amelyet egy Geszti Péter érdekeltségébe tartozó cég tervezett.
Az oktatási tárca nem rendel több arculati elemet a logóját tervező vállalkozástól. Az elmúlt három évben a minisztériumnak összesen legalább 50 millió forintjába került a kódexmásolót ábrázoló dizájn.

Előnyös átalány

A régi és az új logó
Az 1999-ben kötött megállapodás alapján a tervező cég bruttó 8,7 milliós kivitelezési díjat vehetett fel. Az Index információi szerint azonban minden olyan esetben is fizetni kellett a Bille Designnak, amikor módosították az eredeti tervet. Az OM sajtóosztályán úgy tájékoztattak, hogy a szerződés alapján módosításnak minősült minden új alkalmazott számára készülő névjegy vagy kiadvány, sőt új levélpapír, amelyen szerepel a Bille által tervezett logó. Telefonos megkeresésünkkor nem kaptunk választ a Bille Designtól kérdéseinkre.

A tárcának minden módosításhoz kérnie kellett a cég jóváhagyását, valamint előre meghatározott díjat fizetnie a mutációkért. A Bille egyébként több OM-háttérintézmény arculatát is alakíthatta, de a honlapján szereplő referenciák szerint megrendelést kapott az Informatikai Kormánybiztosság, az ÁPV Rt., az OTKA, az Alkotmánybíróság és a Millennium megjelenésének tervezésére is.

Dinamikus váltás

Az OM nemrégiben kézibeszerzési eljárás alapján három pályázóból a Nemo Design ajánlatát választotta ki. A tárca eddig csupán néhány eseményen szerepelt az új megjelenéssel, többek között a hétvégén tartott városligeti kormánybeszámolón. A Nemo, amelynek tanácsadója az SZDSZ kampányát is tervező Geszti Péter, a minisztérium tájékoztatása szerint a legkedvezőbb, a korábbi tervezőhöz viszonyítva mintegy 50 százalékkal olcsóbb ajánlatot adott.

Fatér Barna, a Nemo ügyvezető igazgatója az Indexnek azt mondta, hogy bár az előző kormányzat idején voltak cégek, amelyek közpénzen "rendetlenkedtek", reméli, most nem lesz baj abból, hogy jó logót tervezett. Hozzátette: a pályázati kiírás szerint a minisztériumnak a kódexmásolónál kevésbé konzervatív, az új vezetés dinamikusságához jobban illő jelképre volt szüksége. Fatér tervezte egyébként az MTI logóját is.