Hétfőn nulla órától folytatódik a vasutassztrájk
További Belföld cikkek
- Pénteken fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) július 14-én, hétfőn nulla órától határozatlan időre vasutassztrájkot hirdet - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ elnöke vasárnap Budapesten.
A munkáltatóval a tárgyalások a sztrájk követelésekről eddig sikertelenek voltak, ezért folytatják a február elsején megkezdett és időközben többször is felfüggesztett gördülő sztrájkot - mondta el sajtótájékoztatóján a VDSZSZ elnöke. Gaskó István szerint, ha a vasárnap este hét órakor folytatódó egyeztetésen este kilenc óráig sikerül megállapodniuk a MÁV-val a sztrájkkövetelésről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról, akkor lenne esély a nulla órakor kezdődő sztrájk lemondására.
A MÁV-Start a tárgyalás eredményétől függően ad majd részletes információkat az utasoknak, egyebek mellett arról, hogy szükség esetén hol és mikor válthatják vissza az elővételben vásárolt jegyeket. A MÁV-Start internetes oldalán is találhatnak majd ide kapcsolódó információkat az utasok - tette hozzá Balogh-Fazekas Anita.
Továbbra is 10 százalékos kiszervezési pótlékot kér követelnek a 2007. július elseje óta önállóvá vált MÁV-leányvállalatoknál. Ez most mintegy 15 ezer vasutast érintene. Gaskó István szerint ennek a forrása a kiszervezett leányvállalatoknál rendelkezésre áll. További követelésük, hogy a MÁV Cargo privatizációjának bevételéből 35 ezer vasutas 250 ezer forintot kapjon, amiről Kóka János akkori gazdasági és közlekedési miniszterrel megállapodtak.
Gaskó elmondta, azért vártak viszonylag sokáig az sztrájk folytatásával, mert tekintettel voltak a vizsgaidőszakokra, illetve láttak esélyt a megállapodásra az új közlekedési minisztérium vezetőivel, akik a munkabéke megteremthetőségéről beszéltek. A kisebbségi kormány közlekedési tárcája azonban semmit sem tett a kijelentéseiben megfogalmazottak teljesítéséért.
A VDSZSZ elnöke elmondta: hétfőn újra káosz lesz a vasúti közlekedésben, mert nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról sem - ezért a munkáltatót terheli a felelősség. A MÁV ugyan tagadja, hogy 2000 fős létszámleépítésre készül, de a szakszervezet úgy tudja, a vasúttársaság ingatlankezelő cége privatizációjának előkészítéseként létszámcsökkentést tervez.
Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke az elhangzottakra úgy reagált: a társaság vezetése bízik abban, hogy a józan ész kerekedik felül, és a vasutasok - megelégelve a fél éve tartó, "meddő munkabeszüntetéseket" - felveszik a munkát. A vasúttársaságnak változatlanul nincs pénzügyi fedezete és jogi lehetősége a VDSZSZ Szolidaritás irreális követeléseinek teljesítésére. Az egyre jobban elhúzódó sztrájkakció féléves története azt mutatja, hogy nincs értelme az újabb munkabeszüntetésne. A sajtófőnök hozzátette: a VDSZSZ Szolidaritás korábbi gyakorlatához híven, a legutolsó pillanatban jelentette be a sztrájk folytatását.
A sajtófőnök szerint a VDSZSZ Szolidaritás a vasúti modernizációt aknázza alá - "irreális és teljesíthetetlen - a vasutasokat és utasokat folyamatosan feszültségben tartó, és sehova nem vezető sztrájksorozattal".