A Fidelitas-hírlevéltől az újságosbódéig: Ufi
További Belföld cikkek
- Nagy Attila Tibor: Ez súlyos figyelmeztetés a DK-nak, a Momentum politikai halállal néz szembe
- Gyurcsány Ferenc kemény posztban állt bele Orbán Viktorba
- Mentővel ütközött egy autó a Király utca és a Nagykörút sarkán
- CPAC Hungary: Ha Donald Trump visszatér, újra együtt fogunk dolgozni
- Karácsony Gergely üzent „a feltűnési viszketegségben szenvedő, pénzszóró″ mobilfoxosoknak
Egyértelmű, melyik oldal
A sokadik arculatváltással Ufira rövidített Utolsó Figyelmeztetés, a Fidelitas öt éve indított lapja. Az új logóval megjelenő negyven oldalas magazin újítása az is, hogy a politikai szervezetről leválva, független orgánumként definiálja magát. A belső terjesztésű, ingyenes újság szerkesztői a kormányváltás után döntöttek a leválásról. A nagyobb terjedelmű, elemző, de egyértelműen ellenzéki írásokkal akar olvasókat szerezni a "második nyilvánosság" táborában.Az Ufi főszerkesztő-helyettese, Ablonczy Bálint is megerősítette, hogy továbbra is nyilvánvaló lesz, melyik oldalon állnak, ám egy szélesebb terjesztésben megjelenő lap nem engedheti meg magának, hogy egy politikai szervezet országos elnöksége neve szerepeljen az impresszumban. Ablonczy azonban hozzátette, hogy a Fidelitas felől sem korábban, sem most nem kívánták irányítani az újságot. A függetlenedést a szerkesztőség több munkatársa is a Magyar Narancs történetének ahhoz a fázisához hasonlította, amikor a szerkesztőség kivált a Fideszből.
Polgári előfizetői kör
A leszakadással változott az Ufi kiadója is. A Fidelitas-közeli Scripta Manent Alapítvány helyett másfél éve egy saját alapítású cég, a Verba Volant Kft. adja ki a lapot. A főszerkesztő-helyettes állítása szerint az átalakulás óta sem a párt, sem a Fidelitas nem költ az Ufi fenntartására, támogatásként csupán egy helyiséget, és egy szerkesztőségi számítógépet kaptak a Lendvay utcai Fidesz-székházban.Az Index információi szerint a polgári körök megalakulása is hozzájárult a függetlenedéshez, mert a frissen létrehozott szervezetek komoly előfizetői kört jelentettek. A 1400 forintos éves előfizetésekből származó bevétel mellett némileg lendíthet a minden bevételt visszaforgató szerkesztőség helyzetén, hogy a lapban megjelentek a vállalkozói hirdetések is. Az Ufi reklámját egyébként a Fideszhez hagyományosan közeli Mahir Cityposter végzi. A cég az Index megkeresésére nem kívánt részleteket elárulni a kampány méreteiről, sem az óriásplakátok értékéről.