- Ezzel a 21 kilométerrel átadtuk az első szakaszát annak a soha nem látott mennyiségű gyorsforgalmi útvonalnak, benne autópályáknak, amelyeknek az építése az ország 43 pontján jelenleg is folyik - hangoztatta Fónagy János.
Szavai szerint ennek eredményeképpen belátható időn belül, de az elkövetkező négyéves kormányzati ciklusban mindenképpen elkészülnek a 3-as, az 5-ös és a 7-es autópályák országhatártól az országhatárig.
Ígérik, tartós lesz
A most átadott útszakasz a magyar útépítés történetében először olyan technológiával épült meg, amely reményt ad arra, hogy ne kelljen néhány év múlva felújítani úgy, mint most az M3-ast - mondta a miniszter.
Fónagy János köszönetet mondott a tervezőknek és a kivitelezőknek a Betonút Rt.-nek és a Vegyépszer Rt.-nek, amelyek gyorsan, határidőre, és a vállalt árnál valamivel kevesebb költséggel végezték el a munkát. Turgyán Tamás, a Nemzeti Autópálya Rt. szóvivője az MTI kérdésére elmondta: az M7-es felújítására két programot dolgoztak ki, amelyből az egyiket a mostani átadással teljesítették.
Folytatódnak a munkálatok
- A tavaly márciusban elkezdett munkálatok során felújították az Érd és Balatonaliga közötti szakaszt még 2001-ben, Székesfehérvár és Érd között a bal pályán kiépítettek egy harmadik sávot Budapest felé, valamint kicserélték a vízelvezető rendszert, és felújítottak 108 hidat, illetve aluljárót - közölte a szóvivő.
A fenti munkálatokra 31,8 milliárd forintot költöttek. A szóvivő elmondta, hogy a felújított útszakasz átadását követően azonnal megkezdik a Zamárditól Budapest felé haladó bal pálya felújítását. A szóvivő közölte: az M7-es teljes felújításának második szakaszával, ez év november 30-ig végeznek, a bal pályán folyó munkálatok a tervek szerint 26,2 milliárd forintba kerülnek.