Volt colgate-es nagyágyú reklámozza majd a kormányt

2007.01.03. 16:07
A Young & Rubicam New York-i és ázsiai központjaiban jelentős karriert befutott Orbán Péter lesz a komoly káderhiánnyal küzdő kormányzati kommunikáció új nagyágyúja. Orbán - aki korábban például Hongkongban a Colgate-Palmolive teljes ázsiai reklámtevékenységét felügyelte - néhány hét múlva veszi át a kormány fizetett reklámügyeit.

Gyurcsány Ferenc utolsó 2006-os sajtótájékoztatóján kettesre értékelte a kormányzati reformok és gyakorlatilag a kormány munkájának kommunikációját. Az Index információi szerint a miniszterelnök az év elején teljesen átalakítja a kormány PR-szervezetét.

Elment a trojka

A kormányzati kommunikáció főfelelőse a kritika ellenére Gál J. Zoltán marad. Sőt miután Gál MEH-es államtitkári posztjáról hamarosan Gyurcsány kabinetfőnökévé lép elő, még több feladat összpontosul majd a kezében. Hozzá tartoznak a kormányfő sajtókapcsolatai, valamint a kormány és a minisztériumok kommunikációja is. Gál helyzetét nehezítette, hogy az év végén több főkommunikátor is bemondta az unalmast a belső nézeteltérések miatt. A Batiz András–Tóth Miklós–Szigetvári Viktor-hármas távozása után jelentős káderhiány alakult ki az MSZP és a kormány kommunikációs stratégiájának kialakításában és irányításában.


Orbán Péter az USÁ-ban

Az biztos, hogy az eddigi hatáskörben nem marad meg az - eddig Batiz által betöltött - kommunikációs főigazgatói poszt, arról pedig egyelőre még nincs döntés, hogy lesz-e a Miniszterelnöki Hivatalban kommunikációs szakállamtitkári poszt, ami Tóth Miklós felmondásával üresedett meg.

A TVK-tól a KKK-ig

Információink szerint biztos viszont, hogy a Young & Rubicam reklámügynökség nemzetközi karriert befutott - régiós igazgatói posztot is megjárt - szakembere, a 43 éves Orbán Péter néhány hét múlva csatlakozik Gál csapatához. A New Yorkból hazacsábított reklámos irányíthatja majd a kormány fizetettreklám-ügyeit. Reklámfilmek, plakátok, brosúrák és egyéb kiadványok kitalálása, megrendelése, a reklámügyek lebonyolítása tartozik majd hozzá. Ez lesz az egyetlen kommunikációs terület, ami szervezetileg nem tartozik majd Gál J. Zoltán alá.

Két másik multis
Nem Orbán Péter az első, aki egy multitól érkezik a kormányhoz. A második Gyurcsány-kormány személyzetise, Szetey Gábor korábban a Philip Morrisnál dolgozott, a cég Buenos Aires-i személyzeti főnöke volt. A kormányszóvivő is nemzetközi kereskedelmi cég alkalmazottja volt. Danks Emese ugyan csak belföldről, a Tesco magyarországi sajtófönöki posztját otthagyva vállalta a felkérést.

A szaksajtó szerint Orbán régi motoros a szakmában. 1982-ben propaganda-szaktanácsadó volt a Komplex Külkernél, 1989-től a leninvárosi TVK marketing-szaktisztviselője. Első reklámügynökségi munkahelye a McCann-Erickson Budapest volt, az ügyfélkapcsolati igazgatói posztot töltötte be. A Young & Rubicamhez 1993-ban igazolt át ügyvezető igazgatónak. 1998-ban a cég New York-i irodájában lett "senior vice president", majd egy szingapúri kitérő után 2001-ben Hongkongra váltotta Amerikát, és régiós account-ügyvezetőigazgatói titulust kapott: a Colgate-Palmolive teljes ázsiai reklámtevékenységéért felelt, foglalta össze Orbán pályáját a Kreatív.

Úgy tudjuk, Orbán Péter decemberben már személyesen tárgyalt a miniszterelnöki kommunikációs stábbal. Szerettük volna megkérdezni, hogy miért vállalta a céges karrier után a politikai marketinges feladatkört, de egyelőre nem sikerült elérnünk.