Volt colgate-es nagyágyú reklámozza majd a kormányt
További Belföld cikkek
- Fiúnak született, de nőnek járó kedvezményes nyugdíjat kért
- Gyurcsány Ferenc a Sztárboxban? Válaszolt a politikus
- Megcsapott minket a tél szele, mínusz 6,8 fokot mértek egy magyar településen
- Akár meg is úszhatja a fegyházbüntetést Révész Zsuzsa gyilkosa?
- Két kisiklás kellett hozzá, de megkezdődtek a munkálatok a Keletinél
Gyurcsány Ferenc utolsó 2006-os sajtótájékoztatóján kettesre értékelte a kormányzati reformok és gyakorlatilag a kormány munkájának kommunikációját. Az Index információi szerint a miniszterelnök az év elején teljesen átalakítja a kormány PR-szervezetét.
Elment a trojka
A kormányzati kommunikáció főfelelőse a kritika ellenére Gál J. Zoltán marad. Sőt miután Gál MEH-es államtitkári posztjáról hamarosan Gyurcsány kabinetfőnökévé lép elő, még több feladat összpontosul majd a kezében. Hozzá tartoznak a kormányfő sajtókapcsolatai, valamint a kormány és a minisztériumok kommunikációja is. Gál helyzetét nehezítette, hogy az év végén több főkommunikátor is bemondta az unalmast a belső nézeteltérések miatt. A Batiz András–Tóth Miklós–Szigetvári Viktor-hármas távozása után jelentős káderhiány alakult ki az MSZP és a kormány kommunikációs stratégiájának kialakításában és irányításában.
Orbán Péter az USÁ-ban
Az biztos, hogy az eddigi hatáskörben nem marad meg az - eddig Batiz által betöltött - kommunikációs főigazgatói poszt, arról pedig egyelőre még nincs döntés, hogy lesz-e a Miniszterelnöki Hivatalban kommunikációs szakállamtitkári poszt, ami Tóth Miklós felmondásával üresedett meg.
A TVK-tól a KKK-ig
Információink szerint biztos viszont, hogy a Young & Rubicam reklámügynökség nemzetközi karriert befutott - régiós igazgatói posztot is megjárt - szakembere, a 43 éves Orbán Péter néhány hét múlva csatlakozik Gál csapatához. A New Yorkból hazacsábított reklámos irányíthatja majd a kormány fizetettreklám-ügyeit. Reklámfilmek, plakátok, brosúrák és egyéb kiadványok kitalálása, megrendelése, a reklámügyek lebonyolítása tartozik majd hozzá. Ez lesz az egyetlen kommunikációs terület, ami szervezetileg nem tartozik majd Gál J. Zoltán alá.
A szaksajtó szerint Orbán régi motoros a szakmában. 1982-ben propaganda-szaktanácsadó volt a Komplex Külkernél, 1989-től a leninvárosi TVK marketing-szaktisztviselője. Első reklámügynökségi munkahelye a McCann-Erickson Budapest volt, az ügyfélkapcsolati igazgatói posztot töltötte be. A Young & Rubicamhez 1993-ban igazolt át ügyvezető igazgatónak. 1998-ban a cég New York-i irodájában lett "senior vice president", majd egy szingapúri kitérő után 2001-ben Hongkongra váltotta Amerikát, és régiós account-ügyvezetőigazgatói titulust kapott: a Colgate-Palmolive teljes ázsiai reklámtevékenységéért felelt, foglalta össze Orbán pályáját a Kreatív.
Úgy tudjuk, Orbán Péter decemberben már személyesen tárgyalt a miniszterelnöki kommunikációs stábbal. Szerettük volna megkérdezni, hogy miért vállalta a céges karrier után a politikai marketinges feladatkört, de egyelőre nem sikerült elérnünk.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!