Hibás volt a kocsik 30-40 százaléka
A MÁV vezetése úgy döntött, hogy utasai biztonsága érdekében azonnali hatállyal visszahívja és ultrahangos vizsgálatnak veti alá 259 darab Bz-motorkocsiját. A felmérés kiderítette, hogy a motorkocsik 30-40 százaléka hibás volt. Felmérésre hivatkozva Mándoki Zoltán elmondta, hogy az utasok többsége egyetértett az utasbiztonság érdekében tett intézkedéssel.
Vizsy Ferenc, a MÁV személyszállítási üzletágának vezetője a sajtótájékoztatón elmondta: jelenleg 11 vonalon szállítják autóbuszok az utasokat Bz-motorvonatok helyett. A MÁV 3 millió forintot fizetett vissza az utasoknak azért, mert nem tudták igénybe venni a vasút szolgáltatását.
Keresik a felelősöket
Csiba József, a MÁV gépészeti üzletágvezetője a szakértői vizsgálatra hivatkozva elmondta, hogy a tengelyrepedések oka a fáradás, a túlzott igénybevétel, illetve, hogy a nem jó minőségű pálya. A tengelyrepedés konstrukciós módosítással nem függ össze.
Orosz D. Balázs, a MÁV jogi igazgatója elmondta: a gépészeti területen fegyelmi vizsgálat folyik személyi felelősség megállapítására. Elhangzott, hogy a Bz-motorkocsik tengelycseréjét a szolnoki, illetve a szombathelyi MÁV-járműjavítóban végzik. A MÁV a Bz-motorok tengelycseréjére 200 millió forintot költ.