Az Index információi szerint a 17 autóból és több kísérő rendőri járműből álló konvoj néhány perccel 9 óra előtt haladt át a hídon. A Béla király út felől érkező delegáció útját felvezető autók és legalább öt rendőrmotoros segítette. A Stromfeld Aurél utcában egyikük a túloldali sávban haladva leszorította és megállásra kényszerítette a szembejövőket.
Az események előtt közel egy órával lezárták az Erzsébet hidat, és emiatt a budai hídfő alatt, a forgalmas Hegyalja és Alkotás utakon teljesen leállt a forgalom. A dugó gyorsan átterjedt a környező utcákra is. A hídblokád, a Gellért téri és a Villányi úti csőtörések emlékét idéző dugóból az autósok a hegyi utakon át próbáltak menekülni.
A Hegyalja út felső szakaszán, a Jagelló úton hosszú kocsisor várakozott. A záróvonalon és buszsávon át visszaforduló autókat a túloldalon zöld mellényes rendőrök emelték ki a sorból.
A BAH csomópont környékén a jelzőlámpák sárgán villogtak. Egy helyben állt a sor a benzinkút mögötti kis utcában is. A felüljáró alatt rendőrök irányították a forgalmat. A felüljáróra nem lehetett felhajtani, de az ellenkező irányból, alighanem a Mészáros utca felől szállingóztak autók.
A rádiók rosszul tudták
A kereskedelmi rádiók már háromnegyed 9-kor úgy tudták, hogy elhaladt a delegáció, és el lehet indulni a kérdéses irányba, hiszen már felszabadult az útvonal.
A BAH csomópont forgalmát irányító motoros rendőröket viszont ez nem hatotta meg, megvárták a késve induló konvojt, és csak 5 perccel 9 óra után engedték át az autósokat.
Információink szerint a Václav Klaus cseh köztársaság elnököt Kecskemétre kísérő konvoj miatt zárták le a forgalmat.