,,A Pampers InterCity-ért nem rajonganának az utasok" - világította meg Kiss Gábor, a MÁV szakigazgató-helyettese, hogy a pelenkagyártókat miért zárják ki a keresztapaságból. A vasúttársaság ,,nem kívánja magát kellemetlen helyzetbe hozni" azzal, hogy ,,az emberek intimitását érintő" márkaneveket szerepeltet menetrendjében. A ,,higiéniai termékek" mibenlétét firtató kérdésünkre kiderült, hogy Crepto InterCity sohasem fog futni a Nyugatiból, az Impulse IC-nek ellenben van esélye.
Menetrendben, vasútállomáson, vonatjegyen
Az Államvasutak információs anyaga szerint az IC a fizetőképes rétegek - üzletemberek, családok, egyetemisták - ,,kedvenc utazási formája". Hogy miért éppen 10 millió forint a minimálár? Kiss Gábor szerint a MÁV ,,külsős PR-cégei" számították ki, hogy a piaci ár/érték arányok alapján ez a megfelelő összeg. Ha ugyanarra a vonalra több egyforma ajánlat akadna, a vasúttársaság versenytárgyalást rendez.
Az egyébként eddig sem volt példátlan, hogy egy cég IC-nevet vásároljon magának. Korábban Westel néven közlekedett már InterCity, a reggel hétkor induló Budapest-Mickolc járatot pedig jelenleg is TVK-nak hívják. Az érdeklődők február 20-áig adhatják be ajánlataikat, melyeket a MÁV nyolc napon belül kiértékel.