Üres a zsebe a magyar vásárlónak

2013.10.30. 14:29

A vizsgált hatvan ország közül Magyarország van a rangsor legvégén a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe szerint. A pontszám ugyan 4 ponttal 45-re emelkedett, de így is messze van a 74 pontos európai, valamint a 94 pontos globális átlagtól, hát még a legoptimistább Fülöp-szigetektől, ahol 118 pont volt a fogyasztói bizalom (100 alatt pesszimista, afölött optimista a fogyasztók hangulata).

 

A lista végén álló 45 pontos Magyarországot közvetlenül Olaszország és Szlovénia előzi meg 47-47 ponttal, aztán Görögország és Horvátország következik, egyaránt 48-as indexszel. Szerbia 56, Szlovákia 60, Lengyelország és Románia 66-66, Csehország pedig 72 ponttal áll.

A magyar számok ugyan javultak a második negyedévhez képest, de a megkérdezettek mindössze 15 százaléka látja úgy, hogy jobb lesz az anyagi helyzete egy év múlva. Nem véletlen, hogy ilyen rosszkedvűek vagyunk, ha vásárlásról van szó. A magyarok negyven százalékának ugyanis semmi elkölthető jövedelme nincs a megélhetési költségek fedezése után – ez az európai átlag duplája –, 26 százalékuk hiteleket törleszt, és csak ötödük tud félretenni.