Mindegy, hogy új vagy régi, az orosz metró a legmegbízhatatlanabb
A BKV a 2017. március 20. és október 30. közötti időszak menetkimaradással járó hibáit összegyűjtő adatsorából az tűnik ki, hogy
- a járműpark 44 százalékát kitevő Alstom szerelvények felelősek a hibák 23 százalékáért;
- a járműpark 24 százalékát kitevő kisföldalattik felelősek a hibák 21 százalékáért;
- a járműpark 32 százalékát kitevő orosz metrók pedig a hibák 55 százalékáért felelnek.
Eszerint az orosz kocsik hibaaránya jóval nagyobb a járműparkon belüli részarányuknál. Az orosz szerelvényeken belül az első hét hónap adatai alapján mindegy, hogy felújított vagy régi járműről beszélünk, a hibaarány ugyanolyan rossz.
Mivel a felújított orosz járművek száma nem állandó volt a vizsgált időszakban, hanem áprilistól (2 db) folyamatosan növekedett október végéig (10 db) – sőt volt egy kisebb pauza is az üzemeltetésben –, ezért számukat átlagolva vettük, azaz 5 darabot a hét hónapra.
Borítókép: Bődey János / Index.
Rovataink a Facebookon