Az X-Faktor élő adása alatt változtatott nevet az RTL Klub
25 évvel ezelőtt, 1997 októberében indult el a kereskedelmi televíziózás Magyarországon az RTL Klub első adásával. A negyedszázados évforduló és születésnap alkalmából – csatlakozva az anyavállalat RTL Group egységes európai arculatához – a magyar RTL megjelenése és brandje idén ősszel teljesen megújul, amiről szeptemberben adott hírt először a csatorna. Ennek részeként 25 év után szombat este megváltozott az anyacsatorna neve és logója is: október 22-től RTL Klub helyett RTL-nek hívják a tévéadót. A név-, illetve arculatváltás az X-Faktor 11. évadának első élő adásában történt meg.
Az átalakulást az X-Faktor műsorvezetője, Miller Dávid vezényelte le, miután beszélt kicsit arról, mit jelent neki a csatorna. Miller még csak 1 éves volt, amikor az RTL Klub 25 évvel ezelőtt megkezdte a működését Magyarországon, így véleménye szerint nem túlzás azt kijelenteni, hogy tulajdonképpen a csatornával együtt nőtt fel.
A médiatörténeti pillanatot itt tudja visszanézni:
Az RTL tájékoztatása szerint új arculatának legfőbb karakterjegye a sokféleség és a változatosság, a színes, minden helyzetben változó logót pedig az RTL változatos és sokszínű tartalmai, arcai és műsorai formázzák. A következő hetekben egyébként az anyacsatornához hasonlóan, több lépcsőben szinte minden adó és digitális termék arculatot vált majd – olvasható a vállalat közleményében.