Kiment a divatból a randi, mert vallatásnak érzik a fiatal férfiak
További FOMO cikkek
- Meghalt Eminem szeretve gyűlölt édesanyja
- Matthew Perry halála után Matt LeBlancért aggódnak a barátai
- Harvey Weinsteint sürgősen kórházba kellett szállítani
- Egészségüket kockáztatják a nők, akik műkörmöshöz járnak?
- Visszahívták a forgalomból a Harry Potter-filmek kardjának másolatát, mert sérti a japán fegyvertörvényt
A párkeresés, és az igazi megtalálása sosem egyszerű, a korántsem egyenes és kikövezett útról pedig egyre kevesebben gondolják úgy, hogy érdemes bevállalni. A kutatások szerint a 30 éves kor alatti férfiak beleuntak a randevúzásba, és sokkal inkább választják a szingli életet, elkerülve ezzel a pártalálás kínos pillanatainak folyamatos ismétlődését.
A kialakuló jelenségért volt, hogy a közösségi médiát hibáztatták, majd a különböző párkereső applikációk kerültek a vádlottak padjára, de vannak, akik szerint a jelenlegi szociális szokásainkra a legnagyobb hatást a koronavírus gyakorolta.
Az okok ugyan személyenként eltérhetnek, egy új kutatás alátámasztotta, a 30 év alatti férfiak többsége szingli, és sokan közülük maradéktalanul boldogok is így, hiszen a korcsoport tagjai sokkal inkább állásinterjúnak érzik a randevúkat, mintsem oldott ismerkedésnek – derül ki a Pew Research Center tengerentúlon végzett felméréséből.
A nemek közötti különbség is jól kirajzolódik a kutatásból, ugyanis az eredményekből tisztán látható,
a 30 év alatti férfiak több mint fele (63 százalékuk) szingli, míg a nőknek mintegy harmada (34 százalékuk) vallotta magát egyedülállónak ugyanezen korosztályban.
Mindez már alapvetően is meglehetősen magas számnak tűnik, pláne úgy, ha ezeket az eredményeket összevetjük a 2019-es adatokkal, amikor a válaszadó férfiak mindössze 51 százaléka vallotta magát pár nélkülinek.
A nők komoly elvárásait okolják a fiatal férfiak
Az egyik, ha nem a legfontosabb érv a szingliség mellett a férfiak körében az volt, hogy nők elvárásai a személyes randevúkkal és a potenciális partnerekkel szemben is rendkívül magas, amiknek szinte lehetetlen maradéktalanul eleget tenni. Emellett a férfiak nehezményezik azt is, hogy a másik fél, szinte semmit sem tesz annak érdekében, hogy megismertesse magát, így a férfinak esélye sincs eldönteni, hogy valóban akar-e tőle valamit, vagy sem.
Másrészt a férfiak az ismerkedés módjait is megkérdőjelezik, hiszen a legtöbb randit egyoldalú vallatásnak élik meg, ahol a potenciális partnerük folyamatosan olyan kérdésekkel bombázza őket, amikre a legtöbben nem szívesen válaszolnak néhány perccel az első találkozás kezdetét követően – például, hogy a jövendőbeli gyerekeiket magán, vagy állami iskolába írassák, vagy éppen milyen autóval járnak majd a hétvégi kiruccanásaikra.
A randikat leginkább egy állásinterjúhoz hasonlítják, melynek során rengeteg dolog kiderülhet róluk, arra viszont nincs lehetőségük, hogy jobban megismerjék a randipartnerüket.
A New York Post által megkérdezett szakértők is egyetértenek abban, hogy a nők igényei jóval magasabbak lettek az elmúlt években, amelynek köszönhetően egyre több férfi választja az agglegény életmódot.
Az általános kép az, hogy ha egy nő randevúzni megy egy férfival, akkor a találkozó mögött az ismerkedési szándékon kívül komolyabb érdek is húzódik. Különösen, ha a nő a 30. életévéhez közeledik, hiszen ekkor főként a biológiai órájára gondol, és családot akar alapítani, sokszor bármi áron, bárkivel aki passzol az általa felállított képhez
– vélekedik Ronald Levant, az akroni egyetem pszichológia emeritus professzora, hozzátéve: természetesen ez nem minden társkereső nőre vonatkozik, csupán egy kutatás eredménye, ám az biztos, hogy a férfiakat ez a fajta közeledés könnyedén elijeszti.
A koronavírus is felrúgta a személyes ismerkedést
Ahogyan az életünk legtöbb területét, a személyes ismerkedés terepét is a feje tetejére állította a koronavírus. Bár fizikailag újra az otthonunk falain kívül, természetes módon közeledhetünk az emberekhez, ez korántsem olyan, mint a járvány előtt volt. A lezárások feloldását követően a legtöbb ember sokkal zárkózottabb lett, ami a mai napig érzékelhető a kapcsolatainkon – manapság sokkal kisebb valószínűséggel hagyják el a társaságukat egy bárban az emberek, hogy egy ismeretlent leszólítva kezdeményezzenek beszélgetést. Cserébe a világjárvány minden eddiginél könnyedebbé tette az ismerkedést az online társkeresők fejlődésének, illetve a táboruk növekedésének köszönhetően, ezek a platformok pedig a lezárások megszűnése után sem veszítettek a népszerűségükből. A legtöbben megmaradtak a virtuális térre korlátozódó kapcsolatok kiépítésénél, amelyek nagy része alkalmi céllal indul.
Az is megfigyelhető, hogy sokan inkább stresszesnek élik meg a koronavírus-járvány óta a párkeresést, két év randimentes év után ugyanis a legtöbben úgy érzik, ideje lenne végre elköteleződniük. Ez a rájuk helyeződő nyomás azonban az egész varázsát elveszi, ezért inkább a szingliség mellett döntenek.
A magyar TikTok is bekebelezi a komoly elvárásokat felállító nőket
A nők által állított komoly elvárásokra a magyar TikTok közössége is reagált. Egy, a legkínosabb tinderes ismerkedéseiről beszámoló nő történetei alá megállás nélkül özönlenek a negatív kommentek. A @rkaszombat néven regisztrált felhasználó a videóiban utalást tesz rá, hogy számára az a megfelelő partner, aki autóval megy érte az első randevúra, előre foglal asztalt egy puccos étteremben, és nem böngészi túl sokáig az étlapot tanácstalanul, különben az egésznek semmi értelme. A neki szánt ajándék sem lehet egy zsebből kihúzott bonbon – így a határozott elképzelésekkel rendelkező nő rostáján valóban nehéz átpréselnie magát a vállalkozó kedvű férfiaknak.
@rkaszombat Pontozzátok 1-10-ig! 🤔 #randi #tinderrandi #randitippek #randitipp #kínos #kínossztori #kínosrandi #viccesvideo #sztoritime #sztoritajm #sztoritájm #csajokéspasik #ismerkedés ♬ Summer day - TimTaj
Történeteinek népszerűségén felbuzdulva a felhasználó már egy egész sorozatot készített a randiairól, ami a rengeteg negatív komment ellenére sem meglepő –cikkünk befejezéséig az első videóját 434 ezren nézték meg úgy, hogy a hölgy alig több mint hétezer követővel rendelkezik.
(Borítókép: Tom Werner / Getty Images)