Vezet a TV2, rákapcsolt az RTL, de most jön az igazi verseny

TV2.png
2023.09.04. 09:56
Az év eddigi hónapjaiban a 18–59 éves korcsoportban csak júniusban csúszott a második helyre a TV2, amely így közleménye szerint 7–1-re vezet a nézettségi versenyben. Az RTL 18–49-ben húzott bele, a csatorna a három nyári hónapban szerezte meg az első helyet ebben a korcsoportban. Ősszel még nagyobb verseny várható.

Június kivételével az év minden hónapjában a TV2 nyerte a nézettségi versenyt főműsoridőben (18.00–22.59) a csatorna kereskedelmileg kiemelt célcsoportjában, a 18–59 évesek körében – írja közleményében a TV2. Augusztusban és egész éves átlagot nézve is a csatornatoplista első helyén végzett a TV2 és a TV2 Csoport is mindhárom kiemelt korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben egyaránt.

Szeptember 2-án elindult az őszi szezon a TV2 műsorán, VIP-különkiadással jelentkezett a Szerencsekerék VIP, vasárnap pedig debütált a Sztárban Sztár leszek! legújabb évada . Szeptember 4-én startol a Séfek séfe, 10-én pedig a Mutasd a hangod! című zenés show.

A TV2 közleménye szerint augusztusi sikereiben az alábbi műsoroknak volt elévülhetetlen érdeme:

  • A Szerencsekerék augusztusban is idősávja legnézettebb műsora volt mindhárom kiemelt korcsoportban.
  • Az esti infotainment-műsorok közül a Tények Plusz mindhárom kiemelt korcsoportban, a főműsoridős Tények pedig 18–59-ben és 4+-on nyerte az idősávját augusztusban.
  • Az egész napos eredményhez hozzájárultak a reggeli magazinműsorok: a Mokka és a Mokkacino augusztusban és éves átlagban is idősávjuk legnézettebb műsorai lettek mindhárom kiemelt korcsoportban.
db124e9180b75f013720044ca0b20855 600
Grafika: TV2 Sajtószoba

Mint írják, a TV2 csoport tematikus csatornái is szállítottak kiemelkedő eredményeket:

  • A Mozi+ volt a legnézettebb kábelcsatorna augusztusban 18–59-ben és 18–49-ben is teljes napon.
  • A Spíler1-en elkezdődött augusztusban a Premier League legújabb szezonja. Az élő meccsek közül a leginkább érdekes a Szoboszlai Dominik szereplésével játszott három Liverpool-mérkőzés volt, amely kimagasló eredményeket ért el a csatornán. Az augusztus 19-én 15.55-kor kezdődő Liverpool–Bournemouth-összecsapás idősávja legnézettebb műsora volt, a mérkőzés idősávjában a Spíler1-et nézték a legtöbben a teljes piacon a 18–59 évesek körében.

Az őszi szezon minden bizonnyal komoly versenyt hoz a két nagycsatorna között, hiszen számos új, saját gyártású műsorral készülnek, a nézők rengeteg műsor közül válogathatnak majd az év utolsó harmadában.

A tűzijáték mindent vitt

Az RTL közleménye a 18–49-es korcsoportra összpontosít, amelyben a kereskedelmi csatorna már harmadik hónapja az első helyen szerepel. Mint írják, az RTL 18–49-es főműsoridőben, augusztusban 13,03 százalékos közönségaránnyal (TV2: 13,01 százalék) lett első, és emellett a teljes nyári időszak legnézettebb csatornája volt: átlagosan 12,7 százalékot hozott, így megelőzte a 12,4 százalékos TV2-t.

Augusztus és egyben a nyár legnézettebb adása a Duna TV-n közvetített augusztus 20-i tűzijáték volt, azonban a top 10-ben 6 RTL-es program, A Konyhafőnök hat adása szerepel.

Az augusztus 21-én indult A Konyhafőnök 10. évada 18,5 százalékos átlagos közönségaránnyal kezdett az első héten. A főzőműsort elsősorban a 18–39 éves nők kedvelik, ebben a csoportban 21 százalék feletti a közönségarány.

Augusztusban az RTL Híradó is megszerezte a vezető pozíciót a 18-–49 éves korosztály körében, 20,6 százalékos közönségaránnyal. Napi átlagban ez 484 ezer nézőt jelent ebben a hónapban a teljes népesség körében.

Erősödik a streaming a fiataloknál

Az RTL-es Celebrandi 12,3 százalékos átlagos közönségaránnyal búcsúzott. Legjobban a fiatal női (18–39) célcsoportban ment, ott 15,4 százalékot hozott. Igazán kiugró eredményt viszont streamingen ért el, közel 632 ezer videóindítást generált az RTL+ felületein, így a Celebrandi lett a hónap legnézettebb programja ezen a felületen.

Az RTL emlékeztet arra, hogy az augusztus abból a szempontól is érdekes, hogy soha ilyen arányban még nem fogyasztottak nagyképernyőn nem lineáris televíziós tartalmat. A 18–49 éves célcsoport körében a Nielsen adatai szerint a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák közönségaránya 27,9 százalékra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a fiatal felnőttek televíziókészülék előtt töltött idejének már több mint negyede nem hagyományos lineáris televíziócsatornák, hanem egyéb, például streamingplatformok nézésére fordítódik.