Nem vitték el, mert Malév jegye volt
További Gazdaság cikkek
- A Mol gázüzemet és kutatás-termelési eszközöket vásárol Kelet-Magyarországon
- Átfogó fejlesztési programot indít a Pécsi Tudományegyetemet fenntartó alapítvány
- Szijjártó Péter szerint Európa egyik legvonzóbb beruházási környezete jött létre Magyarországon
- A karácsonyi vásárok sem ússzák meg, lecsapnak az adóellenőrök
- Döntött a bíróság: a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak támogatnia kell a Volánbuszt
Egy olvasónk éppen a kisinyovi repülőtérről jelenti, ott is vannak áldozatai a Malévnak. Az biztos, hogy a magyar külügyminiszter még olvasónkkal együtt érkezett Moldáviába, de Martonyi a Malév csődje ellenére is hazajutott. Olvasónk nem érti, de mi azért segítünk neki: a külügyminiszter még felfért a péntek hajnali gépre, így a magyar légitársaság csődje előtt pár órával már itthon is volt.
"Február 2-án jöttem Kisinyovba (Chisinau, Moldávia) Malév jeggyel, ugyanazon a gépen, amelyen Martonyi János külügyminiszterünk is utazott. Mind a kettőnket fekete autókkal vártak... őt egy egész flottával, Mercedesek, Audik, stb, engem pedig egy fekete kissé lepukkant Nissan-nal várt a partnerem. Már indulás előtt éreztem, hogy nem kellene elindulnom, de hát az üzlet, az üzlet...
Ma, február harmadikán péntek délután jöttem volna haza a Carpatair által üzemeltetett járattal (természetesen Malév jeggyel).
Gondoltam, nem probléma, legfeljebb veszek egy nem Malév jegyet a reptéren, aztán majd csak visszatérítik valahogy. Sajnos a Carpatair törölte a járatát, állítólag azért, mert az összes utasnak Malév jegye volt, és féltek, hogy nem fizeti ki a cechet a Malév (lehet, hogy tudnak valamit?). Bár szerintem azért elég egy páran kipengettük volna azt az 500 EUR-t, amiért hazahoztak volna. A Carpatair-es nagyon kedves hölgy mondta, hogy szívesen átfoglalja a jegyemet február 7-én keddre!!, mert akkor lesz legközelebb járat Budapestre.
Sebaj, gondoltam, megpróbálok jegyet venni a Bécsi járatra, oszt' onnan majd leúszom a Dunán, vagy vonattal, busszal, esetleg repülőgéppel hazajövök. Aztán azt javasolta a Carpatair-es hölgy (számomra egyre kedvesebbnek és vonzóbbnak tűnt), hogy menjek Isztambulon keresztül haza. Előtte persze végiggondoltuk az aznapi összes járatot (Kijev, Szentpétervár, Moszkva, Frankfurt, London), de egyrészt az egyik irány valahogy nem vonzott, a másik meg mind foglalt volt. Isztambul pillanatnyilag jó ötletnek tűnik) most a váróban írom ezt a mailt). Állítólag a Turkish Airlines ingyenes transzferrel és szállással vár Isztambulban (lehet, hogy esetleg más meglepetéssel is??) és mindezt 250 EUR körül. Bár a hírek az Ataturk reptérről kezdenek borúsak lenni, azért bízom abban, hogy ma este eljutok Isztambulba, majd holnap reggel Budapestre. Persze, azt látom, hogy ma este kezd el havazni odahaza, és mivel peches sorozatom van, biztosan lezárják Ferihegyet (bocs, nekem mindig Ferihegy fog maradni), hogy ne tudjak hazamenni.
Nem baj, majd Isztambulban veszek egy jegyet Sanghai, vagy New York felé. Esetleg politikai menedékjogot kérek Törökországban. Majd meglátjuk. Végülis itt a hétvége, hogy hazajussak, és ha nem sikerül, akkor majd jövök a jövő héten. Vagy azután. Vagy soha. Persze gondosan gyűjtögetem a felmerült költségek számláit, hogy egyszer majd pár év múlva bosszankodva dobjuk ki a soha vissza nem térített kiadások dossziéjából...
Arra kíváncsi lennék, hogy János (a Martonyi) hogy jött haza. A konvoját láttam kifelé menni a reptérre, aztán eltűnt. Őt biztos hazavitte a moldáv különgép. Mondjuk szólhatott volna, hogy megy egy különgép, akár állva is kibírtam volna az utat hazáig. De nem így tett, sajnos. Bár lehet, hogy álruhában ő is éppen Isztanbul-New-York-London-Magdeburg-Kassa-Gödöllő útvonalon próbál hazaosonni. Vagy ő már esetleg itt, Kisinyovban politikai menedékjogot kért?
40 perccel az Isztambuli gép felszállása előtt még úgy tűnik, hogy megy a járat. Ha van újabb hírem, jelentkezem.
Kisinyov egyébként érdekes, az emberek nagyon (de tényleg!) kedvesek és segítőkészek, és láttam sok ZIL teherautót, UAZ-t, GAZ-t, lepukkant panelházat, kiskastélyt, ezerkecske ladát, amelynek az ajtaja átlátszó volt (a rozsdától), és a legújabb Mercedest. A kaják viszont mesésen finomak, olcsók, és szuper a kiszolgálás! Bár én a magyar borokra esküszöm, a helyi borok felveszik szerintem a versenyt az élvonalba tartozó borokkal..."
A Külügyminisztérium reagálása szerint a miniszter hazautazása előre váltott jeggyel, a pénteki kormányülés miatt korán reggel történt, szó sem volt szó különgépről. "A Miniszter úrnak és kísérőinek már hetekkel az utazás előtt lefoglalták a Malévnél a Moldavian Airlines reggeli járatára szóló jegyet, ugyanis tudott volt, hogy a csütörtök késő esti tárgyalásai után haza kell érnie a péntek reggel 8 órakor kezdődő kormányülésre. A gép, amellyel a delegáció utazott – s amelyre eredetileg is foglalva volt a jegy –, ottani idő szerint 5.45-kor (itthoni idő szerint 4.45-kor) indult haza, amikor a nemzeti légitársaság csődjét még be sem jelentették.
Tehát járatot módosítani, jegyet átfoglalni nem kellett, Miniszter úr és kétfős kísérete az eredeti tervek szerinti géppel, az eredeti tervek szerinti időpontban jött haza. Martonyi úr a repülőtérről – egy rövid külügyminisztérium kitérő után – egyből a kormányülésre ment."