Húszmilliós bírságot kapott a Tesco

2013.02.27. 15:01 Módosítva: 2013.02.27. 15:02

A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco-Global Áruházak Zrt. akciós kampányának vizsgálata során megállapította, hogy a meghirdetett akció során megtévesztő tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérésére és a kedvezmények mértékére vonatkozóan – közölte a GVH.

A jogsértés elkövetéséért a vállalkozásra húszmillió forint bírságot szabott ki a hivatal. Az eljárásban a Tesco 2011 augusztusában meghirdetett „Őszi kiárusítás”elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálták. Ennek során a cég 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70 százalékos kedvezménnyel.

Az akciós újságokban és a polccímkéken csak a kedvezményes árak és a kedvezmény mértékét tüntették fel, "így a fogyasztóknak nem volt lehetősége tájékozódni a termék eredeti áráról. A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket – mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket –, hogy csak erősen korlátozott számban és áruházonként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére” – olvasható a hivatal közleményében.

Az akcióba bevont áruházak közel negyedében azonban egyáltalán nem volt a kerti gépekből. A GVH megállapította, hogy a Tesco az „Őszi kiárusítás” akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a hiperlánc fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért húszmillió forint bírságot kell fizetnie. A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el.