A Fidesz kiakadt a drágább vonatozáson
További Gazdaság cikkek
- Részletes munkaerőpiaci adatokat közölt a Randstad: a fiatalok többsége dolgozna külföldön
- Itt a Standard and Poor's jelentése Magyarországról
- Nem akárki taszította le a dobogóról Mark Zuckerberget
- Több ezer milliárd forintnyi lakossági megtakarítás szabadulhat az ingatlanpiacra
- A Magyar Nemzeti Bank elmúlt 100 évét eleveníti meg a Pénzmúzeum új kiállítása
Nehezményezik a Fidesz képviselői, hogy a vasúti gyorsvonati felárat a diákoknak és a nyugdíjasoknak is fizetniük kéne - értesült az Index. A kérdés szóba került a kormánypártok hétfő délelőtti frakcióülésén, sőt - az egyik jelenlévő szerint - a legtöbb képviselői felszólalásnak ez volt a témája.
A kormánypárti politikusok a frakcióülésen felvetették, hogy a diákoknak és a nyugdíjasoknak ne kelljen fizetniük. A képviselők ezt azzal indokolták, hogy a gyorsvonati felár ugyan jelentős költségvetési bevétellel járna, de bizonyos társadalmi csoportokkal méltányosabban kell eljárni.
Az ügyben a Fidesz-KDNP vezetése ezért egyeztetést kezdeményezett Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkárral, illetve a a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vezetésével, amely információink szerint még a héten megtörténhet.
A hétfői frakcióülésen valóban szóba került a vasúti tarifák kérdése - erősítette meg az Indexnek a Fidesz sajtóosztálya. Ennek oka, hogy több képviselő is élesen kritizálta a MÁV és az NFM erről szóló döntéseit. A sajtóosztály hozzátette: a képviselők felkérték Rogán Antal frakcióvezetőt, hogy kezdeményezzen tárgyalást a minisztériummal.
Az ügyben kérdéseket küldtünk az NFM-nek is, egyelőre azonban nem kaptunk választ.
Sokat a semmiért?
A múlt héten írtuk meg, hogy a széleskörű kedvezményrendszer megkurtítása helyett a NFM és a MÁV közvetett jegyáremelést jelentette be május 1-jén éjszaka. Ennek értelmében május közepétől csaknem mindegyik gyorsvonatra kiegészítő jegyet kell venni, amiért semmilyen pluszszolgáltatás nem jár.
A kiegészítő jegy ára | ||||
km | jegyár | | km | jegyár |
| | | | |
0-100 | 150 | | 260 | 380 |
120 | 175 | | 280 | 410 |
140 | 205 | | 300 | 440 |
160 | 235 | | 350 | 515 |
180 | 265 | | 400 | 590 |
200 | 295 | | 450 | 660 |
220 | 325 | | 500 | 735 |
240 | 355 | | 500-tól | 735 |
A gyorsvonatokra érvényes 2013. májustól, az IC-kre és kiemelt Volán-járatokra 2012. szeptembertől. |
A gyorsvonati pótjegy 100 kilométer alatt 150, majd a távolság függvényében sávosan emelkedő összeg lesz egészen 735 forintig. A pótjegyért az utas ülőhelyet nem kap, ráadásul pótjegyet kellene váltani a Budapest-bérlet érvényességi területén belül is.
Egy darabig még megérheti a neten vásárolni a jegyet, itt ugyanis csak június elsejétől kell felárat fizetni. A felárat elővételben, a pénztáraknál kell megvenni, a vonaton a jegyet már csak akkor adják büntetés nélkül, ha az adott állomáson nem volt pénztár.
A minisztérium hivatalos indoklása szerint a most bevezetendő felárakból származó bevételeket a MÁV a minőségi szolgáltatásokat nyújtó vasúti kocsik – két év alatt közel 300 jármű – megújítására fordítja. A személyszállító vasúttársaság idén nyárig a tervek szerint a kétszázadik ingyenes wifi-elérést biztosító kocsiját is forgalomba állítja.