Százmilliárdos összegbe fájhat a Dunaferr
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Adósságátvállalás a kormány ajánlata, a Dunaferr mintegy 150 milliárd forintos tartozásának jelentős részét vállalná át a magyar állam a tulajdjogért cserébe. Az köztévé híradójában hangzott el, hogy a kormány nem pénzt kínál a vasműért a tulajdonosoknak, hanem a tartozások jelentős részének átvállalását ajánlja.
Termelnének ettől még tovább
„Amikor a céghez jöttem, úgy tűnt, hogy itt több ember tologat papírokat, mint ahány acélt gyárt” – mondta Jevgenyij Tankilevics; a Dunaferr ezért elsősorban a tagvállalatoknál lévő megkettőzött irodai háttérfunkciókat akarja felszámolni. Emiatt bízhatnak abban, hogy egy ekkora elbocsátásnál sem fogja a termelést semmiféle hátrány érni.
Az európai piacra gyártó acélipari cégek mindenhol a költségeik lefaragásán dolgoznak, Dunaújváros legnagyobb, ikonikus cége, a Dunaferr is már júniusban jelezte, hogy megválik az irodai dolgozói jelentős részétől, mivel az iparági átlagnál sokkal többen dolgoznak náluk, sokkal több pénzért. A 7500 főt foglalkoztató egykori Sztálin Vasmű múlt csütörtökön jelentette be részletesebben, hogy hozzávetőleg 1500 fő kerül utcára több lépcsőben.
Erre már felkapta a fejét az addig hallgató kormány is: Varga Mihály másnap bejelentette, hogy gyorsan odamegy tájékozódni. A Nemzetgazdasági Minisztérium pedig azzal próbálta nyugtatni a kedélyeket, hogy hivatalosan úgyis csak 890 Dunaferr-alkalmazottról van szó (ami tulajdonképpen igaz is, hiszen a többi 600 kölcsönzött munkaerő vagy a leányvállalatok alkalmazottai).
A hétfői kormányülés előtt Vargával megbeszélték a helyzetet, aki először bejelentette, hogy a kormány minden segítséget megad, de nem merült fel a Dunaferr visszaállamosítása. Majd a kormányülés után pár órával elmondta, hogy pontosan a visszaállamosításban gondolkoznak, nem is az elbocsátások miatt, hanem mert tulajdonképpen már a privatizációt is ellenezték.