Fizethet a Telekom a fogyasztóknak

2014.05.08. 17:03

Jogerősen pert nyert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a Magyar Telekom ellen indított sárgacsekk-perben, visszajár tehát a fogyasztóknak a jogtalanul kiszámlázott díjtétel – közölte a FEOSZ csütörtökön.

Az MTI-hez eljuttatott közleményében szerint a Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a Magyar Telekom 2012. május 1. és 2012. november 17. között tisztességtelenül számlázta ki a fogyasztóknak a 142 forintos tranzakciós díjat a befizetett számlák után.

A FEOSZ álláspontja szerint a szolgáltatónak ez a gyakorlata teljes mértékben ellentétes volt a fogyasztók érdekeivel és rendkívül sok ügyfelet érintett, mivel Magyarországon még mindig a postai csekkes befizetési mód a legelterjedtebb. A fogyasztóvédő szervezet azt is érthetetlennek tartotta, hogy személyes díjfizetés esetén miért számított fel tranzakciós díjat a vállalat, amely számára ekkor nem keletkezett semmilyen adminisztrációs, illetve postaköltség.

A nyugta, csekk kiállítása a nyújtott szolgáltatásnak egyértelműen része, nem lehet azért cserébe további, külön költséget felszámítani, a Magyar Telekom pedig semmilyen valós szolgáltatást nem nyújtott a 142 forintos tranzakciós díjfizetési kötelezettséggel szemben a FEOSZ szerint.

A Magyar Telekom kommunikációs igazgatósága az MTI megkeresésére elmondta: a Telekom fenntartja az álláspontját, hogy jogszerűen járt el, várja az írásbeli ítéletet, amelynek elemzését követően várhatóan a Kúriához fordul.

Válaszukban rámutattak, hogy a Telekom a sárga csekk)használatával is ösztönözni akarta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára, és ebben előrelépést is tapasztaltak az ügyfelek részéről.