5,3 százalék lehet a reklámadó

2015.04.09. 15:10

A kormány még nem hozott végleges döntést a reklámadóról, de mértéke maximálisan 5,3 százalékos lehet, jelentette be Lázár János a heti kormányszóvivői tájékoztatón. A részleteket a hétre ígérte a kormány, de egyelőre nem hoztak véglges döntést.

Arról még nem döntöttek, hogy lesz-e nulla százalékos sáv a legkisebb szereplők megkímélésére. Lázár szerinte erről még az Európai Bizottsággal kell egyeztetni.

Miután a kormány úgy döntött, hogy a nagy kereskedelmi tévéknek hátrányos progresszív rendszert mégsem vezeti be, Rogán Antal 3-5 százalékról beszélt, Lázár János 5-10 százalékos lehetséges kulcsot említett.

Öt-hat százalékos adómértékkel az RTL Klubnak ötmilliárd helyett hozzávetőleg 1,2-1,5 milliárdot kell fizetnie. A TV2-nek másfél milliárd helyett 750-900 milliót, a Centrál Médiának pedig 1,5 milliárd helyett 500-600 milliót. Ez a három cég lesz a nyertese a kisebb reklámadónak, az összes többi veszít.

Mélyen a zsebébe kellene nyúlnia Simicska Lajosnak is, akinek a média- és reklámcégei a jelenlegi kulcsokkal számolva éves szinten hozzávetőleg 600 millió forint pluszadót fizetnek, és ez másfél milliárd forintra is emelkedhet.