Európai szinten is sokat vásárolunk idén
Értékben 4,9, mennyiségben pedig 3 százalékkal adtak el több árut a magyarországi élelmiszerboltok az idei első negyedévben, mint a tavalyi első három hónap alatt; mindkét mutató meghaladja az európai átlagot - közölte negyedéves felmérését a Nielsen piackutató cég az MTI-vel hétfőn.
Az értéket tekintve a törökországi plusz 20,1 százalék után a magyar mutató a második legnagyobb a vizsgált 21 európai ország rangsorában. Mennyiség szempontjából pedig harmadik a magyar eredmény, a török és a norvég után.
Az európai növekedési átlag az idén az első negyedévben értékben 4,2, mennyiségben pedig 2,4 százalék volt. Ennél nagyobb emelkedést érték szempontjából legutóbb 2012 első negyedévében mutatott a forgalom, míg a mennyiséget tekintve hét éve, 2008 első negyedévében.
A régióban érték szempontjából a forgalom az első negyedévben 2-3 százalékkal nőtt Ausztriában, Csehországban és Lengyelországban az előző negyedévihez képest,a mennyiségi növekedés mértéke pedig 1-2 százalék volt. Szlovákiában is mindkét mutató pozitív, de 1 százaléknál kisebb.