1,5 milliót adott a kormány 2100 lájkért
További Gazdaság cikkek
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
Több mint másfél millió forintot - pontosan 1 millió 550 ezer forint plusz áfát - költ a kormány a Gyere haza, fiatal! kampány facebookos és google-ös hirdetéseire – derül ki abból a válaszból, amit Czomba Sándor foglalkoztatási államtitkár adott két LMP-s képviselő, Szél Bernadett és Ikotity István írásbeli kérdésére.
Célunk minél több, jelenleg külföldön dolgozó honfitársunknak segítséget nyújtani a hazatérésben, letelepedésben, munkavállalásban. A program indulása óta eddig 4 pályázó hazaérkezését és munkába állását segítettük, emellett további 80 hazatérni tervező fiatalt közvetítettünk ki konkrét munkahelyre
- írja Czomba a válaszban az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. által bonyolított programról, és azt is hozzáteszi, hogy a nyolcvan kiközvetített fiatal esetében már csak a munkáltató pozitív döntésére várnak.
A program körül ráadásul eddig sokkal többet lehetett olvasni a bénázásáról, mint az óriási sikersztorikról. Az egész azzal kezdődött, hogy Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatásügyi államtitkára azt nyilatkozta, hogy már 40 ezren jelentkeztek a programra, aztán viszont kiderült, hogy Czomba csak összekeverte a Facebook-elérést (reach – tehát, hogy mennyien látták az oldal reklámját) a jelentkezők számával, ami ekkor 581 volt.
A számokkal kapcsolatban utána is nagy volt a kavarás ezért mi is rákérdeztünk a dologra az OFA-nál. Június végi válaszuk szerint:
- Június 17-ig a program honlapján 1302 fő regisztrálta magát.
- A programhoz 86 fő csatlakozott, tehát ők töltötték ki a szükséges nyilatkozatokat.
- Ebből videokonferencián 82 fő vett részt, ez az elsődleges szűrés a programban.
- Konkrét munkahelyre eddig 55 főt közvetítettek ki, ebből 4 fő meg is kapta az állást.
- A partnercégek száma 52 darab, náluk összesen 842 betöltetlen állás van.
- A Facebook-elérések száma 116 ezer fölött van.
A program Facebook-oldalának pedig jelenleg kicsivel kevesebb mint 2100 lájkolója van. A 444 csütörtökön egyébként arról írt, hogy Hvg.hu videójában hazatérőként megszólaló lányt konkrétan a programot szervező OFA-hoz sikerült hazahozni marketingesnek. A programról ide kattintva olvashat bővebben.