![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
A Közgépet minden közbeszerzésből kitiltják
További Gazdaság cikkek
-
Varga Mihály: A jelenlegi nemzetközi pénzügyi struktúra átalakítása szükséges
- Megszólalt Varga Mihály a kínai hitelről, hamarosan jöhet a Szamuráj-kötvény
- Most már hivatalos, megindult a deficiteljárás Magyarország ellen
- A 4iG megveszi a Direct One műholdas ügyfélállományát
- A kánikula miatt veszélybe kerülhet az áramellátás, rendeletmódosítással avatkozik be a kormány
Ez a közigazgatási határozat még a sokat látott közbeszerzési szakértők szerint is kirívóan sérti az magyar és az európai uniós jogszabályokat -
ezt mondja Simicska Lajos cége, a Közgép a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) egy mai határozatára.
Az ügy előzménye, hogy a Közgép a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő kivitelezői munkálataira pályázott, de a KDB adathamisításra hivatkozva kizárta.
Az ok, hogy a közbeszerzés ajánlatkérőjének - az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóságnak - a gyanúja szerint a Közgép a Kötiviép'B-vel közös konzorciumban beadott pályázatában
- alvállalkozói referenciájára,
- illetve a közbeszerzés pályázati kiírásában előírt zárt hajórészek méretére vonatkozóan hamisított adatokat közölt.
Pedig a Közgép és társa ajánlata volt árban a legkedvezőbb, ami a március 24-i tenderbontáson derült ki. Az építkezést 6,7 milliárdért vállalták volna, 200 millió forinttal olcsóbban a 6,9 milliárdos ajánlattal induló A-Híd-, Swietelsky- és Mészáros és Mészáros Kft.-konzorciumnál. Utóbbi cég tulajdonosa a felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc.
![Mészáros Lőrinc](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/894/8947/89476/8947681_8793171424e9c615c07b4632a4c15759_wm.jpg)
Az ügyben nem is a Közgép kigolyózása a legérdekesebb, hanem az, hogy
Ez az oligarcha és a kormányfő szétválásának eddigi leglátványosabb következménye lenne - Simicska államigazgatásban tevékeny embereinek kisöprése mellett. És persze nagyon is pikáns, hogy az évekig nagy kedvenc cég, amelyik hasonló módszerekkel ért el rekordbevételeket mindenféle közbeszerzésen, most a megromlott kapcsolat miatt totális parkolópályára kerülhet.
A Közgép ki is adott gyorsan egy közleményt, amiben többek között arra panaszkodik, hogy
a hamis adatszolgáltatást annak ellenére állapították meg cégünk terhére, hogy a Közgép csak továbbította azokat az adatokat, amelyeket az érintett hajók tulajdonosa közölt -
magyarán a cég szerint a hamisítás nem volt szándékos, ráadásul a Közgép-pályázatában leadott és a hajó tényleges mérete közti eltérése nem is túl jelentős, nem több tíz négyzetméternél.
Simicskáék az üggyel bíróságra mennek és "valamennyi rendelkezésre álló jogorvoslati lehetőségét ki fognak" használni. Ez a folyamat a fellebbezésekkel együtt persze évekig is húzódhat, addig várhatóan elúszik minden államtól érkező pénz, ami a Közgép működését fenyegeti.
![DSC 9198](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/894/8947/89477/8947713_db627427b59467c0f050ebff71054684_wm.jpg)
A kikötőpályázat eddig a kizárásügy miatt állt, a KDB döntése után viszont elméletileg bármikor jöhet az eredményhirdetés.