A Közgép megúszta, a Pentavia nem
További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Bár nemrég kiderült, hogy Simicska Lajos cégét, a Közgépet végül mégsem zárják ki a közbeszerzésekből három évre, most újabb építőipari cég, a Pentavia Kft. esetében merült fel, hogy hamis adatot szolgáltatott, és ezért három évig eltilthatja a céget az állami pályázatíró a közbeszerzéseken való indulástól - írja a Világgazdaság.
A pályázatíró döntése július végén született, egy nappal azelőtt, hogy kiderült, hogy a bíróság mégsem tiltja el a Közgépet a közbeszerzésektől. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hamis adatszolgáltatás miatt zárta ki az általa kiírt közbeszerzésből a tenderen a legolcsóbb árajánlatot tevő Pentavia Kft.-t, ami három éves eltiltást jelent. a Pentavia megtámadta a döntést a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, de a szeptember 17-i határozat alapján a döntés nem változott.
A NIF a szóban forgó közbeszerzést 2015 áprilisában írta ki az M0-s autóút vízelvezetése miatt szükséges törökbálinti vízrendezési beavatkozások kivitelezésére. Május elején kiderült, hogy a Pentavia adta a legolcsóbb ajánlatot, viszont a NIF kizárta őket a pályázatból, mert rövid nyomozás után arra jutottak, hogy nem minden stimmel egy bizonyos B.K. adataival.
A soproni polgármestei hivatal adatai alapján jutottak arra, hogy a Pentavia hamis adatokat szolgáltatott B.K.-ról, aki korábban a Középnél soproni beruházásain dolgozott építésvezetőként, valamint az M4-es autópálya kivitelezésén projektvezető-helyettesi, felelős műszaki vezetői beosztásokban 2007 és 2012 között.
A Pentavia tavaly elég jó évet zárt, hiszen 11,3 milliárdra nőtt az árbevétele a 2013-as 8,8 milliárdhoz képest, és mindkét évben milliárd feletti profitot tudtak szétosztani a részvényesek között. Köztük ott van az a Nagy Zoltán, aki évekig vezette a Közgépet, mielőtt a Pentavia tulaja lett volna.
"A Pentaviát 2007-ben még családi bt.-ként alapította Szőke Gábor, aki jelenleg a Közgép cégjegyzésre jogosult dolgozója. A kft.-vé alakult Pentaviát 2010-ben vásárolta meg a Green Venture Invest AG. Ez a cég azon a svájci címen volt bejegyezve, mint akkor a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt tulajdonában lévő Basis Invest GmbH. A Green Venture-től vette meg 2010-ben Nagy Zoltán" - írja a lap.