A Skodánál is manipulálták a motorokat
További Gazdaság cikkek
- Adókedvezménnyel segíti a hosszútávú lakáskiadást a terézvárosi önkormányzat
- A vártnál hamarabb megtérülhet a reptér megvásárlása
- Trükköznek a visszaváltott palackokkal, reagált a Mohu
- Orbán Viktor pénteken megnevezi Matolcsy György utódját
- Drasztikusan visszaesett a születések száma, de házasságot is egyre kevesebben kötnek
A Skodát is elérte a dízel-botrány, a VW-leányvállalat szóvivője csütörtökön közölte, hogy egyes típusaiba manipulált motorokat szereltek be. A 2009 és 2013 között gyártott Fabia, Roomster, Octavia és Suberb típusok egy része lehet érintett.
Az újabb modellekkel nincs probléma, mondta a szóvivő. A cseh közlekedési minisztérium vizsgálatot indított, és egy esetleges visszahívási akció esetén támogatást nyújt. Winfried Vahland, a Skoda vezérigazgatója szóba került a szerdán lemondott Martin Winterkorn VW-vezér utódjaként. A Skoda gyártmányok mintegy 6 százalékos részesedéssel bírnak a német piacon.
Korábban írtunk arról, hogy a Volkswagen közel fél millió olyan autót dobott a piacra, amelynek tényleges károsanyag-kibocsátása többszöröse a megengedett értéknek. Ezt úgy érték el, hogy egy apró trükköt építettek be a dízelmotor szoftverébe, ami érzékelte, hogy az autót éppen rendesen használják, vagy pedig tesztelik.
A kibocsátás-csökkentő csak az utóbbi esetben kapcsolt be, így az ezzel a motorral felszerelt típusok mind szépen vizsgáztak a teszteken. A Volkswagen elismerte, nem csak az Egyesült Államokat, de Európát is érinti a botrány.
Később aztán kiderült, az Audi A1, A3, A4 és A6 modellekbe is építettek dízelmotorokat, amelyek manipulált szoftverrel kerülhettek a vásárlókhoz. A BMW, a Daimler és az Opel is hivatalosan közölte: nem manipulálták autóik károsanyag-kibocsátását. Viszont a BMW is trüközött, olyan autót vittek a tesztre, amely a többivel ellentétben teljesítette a követelményeket.
Nem új probléma, hogy a szabvány európai fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mérések eredményei köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Erről az EU-ban is vitáznak egy ideje, de úgy néz ki, a TDI botrány segített lezárni a vitát. Az eljárás innentől felgyorsul, és a nyilvánosság előtt zajlik tovább. A Totalcar úgy tudja, a cél az, hogy az új mérési szabványok 2017-től érvénybe lépjenek.