A spanyol kormány nekiment a Volkswagennek
- 1998-as uniós tanulmány figyelmeztetett a dízelbotrányt okozó csalási technikára
- Dagad a VW-botrány, lemondott a vezérigazgató
- A magyar gazdaságra is hathat a Volkswagen-botrány
- A Bosch nem árulja el, hogy magyar mérnökök fejlesztették-e a dízeles csalóprogramot
- Dízelbotrány: Kétmillió hamisítós motor készült Győrben
- 700 ezer Seatban is trükkös motor volt
A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól azt az autónként 1000 eurót (313 ezer forintot), amivel az alacsony károsanyag-kibocsátású autók vásárlását támogatta - ezt nyilatkozta José Manuel Soria spanyol ipari miniszter.
Spanyolország 2012-ben azzal próbálta ösztönözni az autóeladásokat és kihúzni az országot a válságból, hogy a PIVA-terv nevű programban 2000 eurót adtak minden autósnak, aki a használt kocsiját új, környezetbarátabb autóra cserélte. A támogatás felét a kormány, felét az autót eladó cégek adták, többek között a Volkswagen-csoport.
Ebből kérné most vissza a saját részét a kormány, persze nem a vásárlóktól, mert az ipari miniszter szerint ők jóhiszeműen vásárolták a VW dízeles autókat, de megtévesztették őket. Azt jelenleg még vizsgálja spanyol állam, hogy milyen jogi lehetőségei vannak arra, hogy visszaigényelje a pénzt a Volkswagentől.
Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan hány autó után kellene fizetnie a VW-nek. A PIVA-terv keretében idén májusig összesen 890 ezer régi autót cseréltek újra Spanyolországban, azaz a kormány 890 millió eurót (278 milliárd forint) fizetett ki a támogatásokra. Hogy a támogatás másik felét melyik autógyártók fizették és milyen arányban, arról egyelőre nincs hír, de mivel a spanyolt Seat sok autójában is a VW adathamisítós motorjai voltak, biztos jó sokat kellene fizetnie a VW-nak.