Hivatalosan is közölte Gazdasági Versenyhivatal, hogy vizsgálódik a Magyar RTL Televízió Zrt. reklámértékesítési gyakorlata miatt. Hogy lesz ilyen vizsgálat, azt már a hét elején lehetett tudni, de a hivatalos bejelentés elmaradt, amit a GVH egy tőle szokatlan magyarázkodással fűszerezett meg: a közlemény bevezetőjében azt írják:
Az eljárás nincs összefüggésben a Vajna-csoport a TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódóan lezárult eljárással.
A GVH még 2014 végén figyelt föl arra, hogy az RTL 2015-től csomagban, ún. közös csatorna átlagáron értékesítette az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, emellett pedig részesedésvállalások elfogadásához kötötte a kedvezőbb hirdetői pozíciót. Ez pedig a GVH szerint alkalmas lehet arra, hogy torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon.
A vizsgálatról azért lehetett tudni már a hét elején, mert a GVH levelet küldött több reklámcégnek is, hogy érdeklődjön az RTL gyakorlatáról, a reklámcégek pedig ezt megosztották a sajtóval. Az eset pedig túlságosan közel esett ahhoz, hogy a GVHnem talált versenyjogi aggályokat abban, hogy Andy Vajna cége megvegye az RTL riválisát. A politikai motivációt amúgy az érintett reklámszakemberek sem gondolták komolyan, mindenki azt sejtette, hogy a hivatalnak egyszerűen most jutott ideje az RTL-es vizsgálatra.
A vizsgálat elvégzésére a törvény szerint a GVH-nak 6 hónapja van, amit még egy évvel meghosszabbíthat, ha muszáj.