Sztrájk jöhet a BKV-nál
Sztrájkolhatnak a BKV buszvezetői, ha a fővárosi közgyűlés magánszolgáltatóknak szervezi ki a 3-as metró pótlóbuszainak üzemeltetését – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ). A szakszervezet szerint
túl azon, hogy mértéktelenül felelőtlen és kockázatos egy ilyen jelentős feladat magánkézbe adása – mely milliárdos nagyságrenddel drágább, mintha a BKV végezné a feladatot –, felvetheti a hűtlen kezelés gyanúját!
A BKSZK szerint a BKV már aláírt szerződéssel rendelkezik az új autóbuszok beszerzésére, és megkezdte a szükséges járművezetői létszám képzését is, ezért is lenne káros, ha a közgyűlés mégis egy magáncégre hagyná a kieső metró pótlását.
A szakszervezet felszólítja Tarlós István főpolgármestert és a közgyűlés tagjait, hogy a döntésüknél „a főváros és az utazóközönség érdekeit tartsák szem előtt, ne a magántőke gazdasági érdekeit”.
Saját cége helyett külsős vállalkozásba készül adni a főváros a 3-as metró felújítása alatti buszos pótlást – a Vs.hu információi szerint ilyen tartalmú előterjesztés készül a városházán. Milliárdos üzletről van szó, a BKV többszörösen rosszul jár.
Korábban úgy volt, hogy a BKV végzi a metrópótlást, amihez vásárolhat 150 lengyel (Solaris) és 150 magyar (Mabi) buszt. Ha más végzi a munkát, akkor a BKV egyfelől elesik az új buszoktól, másfelől egy jó nagy szelettől a fővárosi buszpiaci tortából.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!