További Gazdaság cikkek
- Autósok figyelem: még a prémium kategória sem ússza meg a csalásokat
- Az Európai Unió fegyvert fogott Kínára
- Megkezdték a paksi atomerőmű reaktortartályának gyártását Szentpéterváron
- Varga Mihály: Az erős bankrendszer hozzájárulhat a gazdasági növekedéshez
- Megjöttek a friss üzemanyagárak, vakarhatja a fejét a kormány
Péntektől Budapesten is elérhető lesz a Taxify nevű, az Uberre hajazó mobiltelefonos taxirendelő alkalmazás, amely bár a meghatározott fix tarifával működik, az ártól eltekintve a Magyarországról kivonult amerikai cégéhez nagyon hasonló szolgáltatást ígér.
Az észt cég közleménye szerint a Taxify hivatalos engedéllyel rendelkező budapesti taxitársaságként indul majd, tehát minden tekintetben be fogják tartani a taxisrendeletet. Tehát az Uberől eltérően a fővárosban megállapított fix áron, azaz kilométerenként 280 forintért közlekedő, 450 forintos alapdíjért, 70 forintos percdíjjal kiálló sárga taxikról van szó.
Viszont maga a taxirendelő applikáció kísértetiesen hasonlít az Uberére, azaz
- a rendelés gombnyomásra, a telefon GPS-pozíciója alapján történik, tehát nem kell telefonon bénázni;
- a mobilapplikációban követhető az utazás, így remélhetőleg a sofőrök nem fogják lehúzni az utasokat;
- a fizetés pedig az automatikusan történik, az alkalmazásban megadott bankkártyával, ez is növeli a komfortot és csökkenti a visszaélések lehetőségét, és talán azt is megakadályozza, hogy a taxisok elrabolják az utasaikat.
A cég azt írja, nem titkolt célja, hogy applikációjával "gyorsan meghódítsa az erre fogékony, és az Uber magyarországi kivonulásával hoppon maradt közönséget". Az alkalmazást a cég szerint az első bejelentést követően már több ezren letöltötték Budapesten.
Mindazonáltal azt is jelezték, hogy türelmet és megértést kérnek az esetleges kezdeti hibák és problémák előfordulásáért. A tervek szerint szeptember elsejére lesz kiforrott a Taxify szolgáltatása.
A két éve indult észt cég egyébként további 12 országban működik még, döntően a Baltikumban, de például Mexikóban és Dél-Afrikában is. Az applikáció az Ubertől eltérően nem a közösségi taxizásra épít, hanem a helyi taxisokkal köti össze az utasokat.
A további potenciális Uber-utódokról itt írtunk bővebben, a Taxify mellett állítólag készül egy magyar applikáció is.