Eljárást indít a GVH a TV2 ellen önfényező kampánya miatt

2017.04.19. 14:45 Módosítva: 2017.04.19. 17:46

Versenyfelügyeleti eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal a TV2 Médiacsoport ellen a Tények legutóbbi reklámkampánya miatt - derül ki a GVH az Indexnek küldött válaszából.

A TV2 februárban indította el a megújult Tények bevezető kampányát, amelyről már akkor többen pedzegették, hogy jogsértő lehet, mivel a plakátokon azt állították, a Tények "Magyarország legjobb híradója". A nagyzoló állítás élét azzal a trükkel próbálták elvenni, hogy a szlogent apró idézőjelek közé tették, ez azonban úgy tűnik, önmagában nem volt elég a következmények kivédéséhez. 

A kampány indulásakor megkérdeztük a GVH-t, rendben van-e a plakátokon megfogalmazott állítás versenyjogi szempontból. A hivatal akkor azt válaszolta, megvizsgálják a kérdést. 

Ennek eredménye az lett, hogy szerdán tájékoztatták az Indexet: 

jogellenes összehasonlító reklám tilalmának és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának 

feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indítanak Andy Vajna csatornája ellen.

A legjobb híradóként hirdetett Tények az elmúlt hónapokban többször is mellényúlt vagy elvetette a sulykot. Emlékezetes volt például a hajléktalanokat megalázó riportjuk, ami miatt az NMHH megbüntette őket, vagy amikor véletlenül rossz embert járattak le a kiszemelt HVG-s újságíró helyett (ennek is pénzbírság lett a vége). A műsortól folyamatosan távoznak újságírók, többnyire lelkiismereti okokból. 

Az eljárás indulása még nem feltétlen jelenti azt, hogy büntetés lesz a vége, mindenesetre a GVH ahhoz eléggé megalapozottnak találta a kérdésfelvetést, hogy kivizsgálja az esetet. Ha az eljárás során a hivatal igazoltnak találja a gyanút, az drága mulatság lehet: a plakátok kikerülésekor egy a Népszava által megszólaltatott szakértő akár 100 millió forintra becsülte a kiszabható bírság mértékét.