Két uniós beruházásnál vissza kell fizetni a pénzt, amihez Homolya államtitkárnak köze lehetett

DKRCS20171215010
2018.02.14. 08:06 Módosítva: 2018.02.14. 09:37

Összeférhetetlenség miatt nyomozott az OLAF Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár ügyében, írja a 24.hu, amelynek értesülései szerint nyolc közbeszerzésből kettőnél  „a teljes támogatási összeg visszafizetését javasolta az Európai Unió csalás elleni hivatala”, amihez Homolyának államtitkárként köze volt.

Homolya 2010 júniusa és 2012 májusa között – a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség végrehajtási elnökhelyetteseként – egyes közbeszerzéseknél mind a két oldalon érdekelt lehetett, tehát „az előkészítés és a végrehajtás során egyaránt” – írja a lap.

A 24.hu szerint az OLAF nyolc esetben „vélt összeférhetetlenséget, de végül hat esetben elfogadták a magyar ellenérveket Brüsszelben, és csak kettőnél kértek korrekciót". Ezek a székesfehérvári Szent István Múzeum 651 milliós és az abádszalóki önkormányzat 3,3 milliárd forintos beruházásának uniós támogatása, pontosabban ezeknél a 85 százalékig terjedő támogatásról van szó, így összesen 3,3 milliárd forintot követel vissza az OLAF.

AZ NFÜ színeiben Homolya alá tartozott az összes operatív program irányító hatósága és a közbeszerzés ellenőrzése is, így a döntéshozást és az ellenőrzést is befolyásolhatta. Az államtitkár közbeszerzési tanácsadó cégekben volt érdekelt, és „részt vett egy sor uniós projekt előkészítésében és ezeknek a beruházásoknak egy része még folyamatban volt, amikor az NFÜ elnökhelyettesévé nevezték ki”. 

Nyolc évig nyomoztak ellene, ehhez képest Homolya a Hír Tv-nek hétfőn csak annyit mondott,  „ezek nagyon bagatell ügyek”.

Mostanában rájár a rúd Homolyáékra. A felesége nevén lévő cégről nemrég derül ki, hogy óriási közbeszerzési kartellügyben lehet érintett, erről itt olvashat bővebben.

( Borítókép: Homolya Róber,t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédet mond az M85-ös gyorsforgalmi út csornai elkerülője második szakaszának avatásán 2017. december 15-én. A 46 kilométer hosszú kétszer két sávos út 138 milliárd forint költségvetési forrásból valósult meg. – fotó: Krizsán Csaba / MTI)

Miért nem mondja el véleményét az Index tematikus Facebook-oldalán? Csatlakozzon!