Pár hónap múlva az Amazoné lesz az amerikai e-kereskedelem fele

GettyImages-623337362
2018.07.14. 09:43
Megdöbbentő tanulmányt közölt az amerikai eMarketer. Eszerint az Amazon 2018 végére 49 százalékra növelheti a tavalyi 44 százalékos részesedését az amerikai netes kereskedelemben. Összehasonlításképpen: a második eBay-nek 7 százaléka sem lesz.

30 százalékkal nőhet a piacvezető amerikai e-kereskedő, az Amazon  amerikai forgalma az idén - számolt be a CNBC az eMarketer piackutató cég tanulmányáról. Pedig a cég már most sem kicsi. Ha azonban a jelenlegi 44 százalékos amerikai tortaszelet valóban 49 százalékra emelkedik, akkor az amúgy már globálisan értékesítő vállalat csak az Egyesült Államokban 258,2 milliárd dolláros árbevételt érhet el. A

Mindenki lemarad

A többiek természetesen nem bírják ezt a növekedési ütemet. Az eMarketer szerint a 2018. végi piaci részesedések szerint a 49,1 százalékos részesedéssel vezető Amazon után éles a szakadék, az eBay 6,6 százalékkal, az Apple 3,9 százalékkal ért fel még a dobogóra.

Jelentősebb online értékesítő még az elsősorban fizikai üzleteiről ismert kiskereskedelmi lánc, a Walmart 3,7 százalékkal. A lista további cégei így a Home Depot, a Best Buy, a QVC csoport, a Macy, a Costco és a Wayfair itthon már kevésbé ismertek, és részesedésük már csak éppen 1 százalék feletti.

Üzletágak

Miközben az egykori indulás miatt ma is sokan internetes könyvkereskedőként ismerik az Amazont, valójában a zene, videó, könyv üzletág már csak a bevételeinek a 12 százalékáét adja.

Sokkal meghatározóbb a számítógépek és más elektronikai cikkek eladása, amely az értékesítés mintegy 25,5 százalékát teszi ki

és gyorsan fejlődik a ruházati cikkek és kiegészítők kategória is, amely várhatóan 2018-ban 15 százalékot ad az eladásokból.

Nyitókép: az Amazon egyik hatalmas raktára az angliai Peterborough-ban (Simon Dawson/Bloomberg / Getty Images Hungary)