Van egy vasútvonal Magyarországon, amire rekord számban vásároltak jegyet 2018-ban

2018.12.28. 08:32

Azt írja a MÁV sajtó, hogy 2018-ban rekordot dönt a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal: az első tizenegy hónap adatai szerint összesen 8,7 milliószor vásároltak menetjegyet az utasok, ami 18 százalékos bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Ez szerintük annak köszönhető, hogy a MÁV egyre népszerűbb, amit mindenfajta álszerénység nélkül annak tudnak be, hogy "az utóbbi évek jármű- és pályafejlesztéseinek, a felújításoknak, az új motorvonatok beszerzésének, a menetrendszerűség növekedésének, a szolgáltatási színvonal javulásának" köszönhetnek. Ez azért is érdekes, mert csak két hónapja írtunk arról, micsoda fejetlenséget okozhat egy baleset ezen a vonalon, de ugorjunk.

Egy kis visszatekintést is olvashatunk a közleményben, amely szerint

  • 2015-ben 7
  • 2016-ban 7,2
  • 2017-ben 8 millióan
  • Míg idén már az első 11 hónapban is 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon.

Sőt a MÁV-START szó szerint azt írja, hogy "az utasok igényeihez igazodva a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest sokkal több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható".

És hát nemcsak ez az egy vonal, ami fénylő pont - vonal - az éjszakában, hanem "a fejlesztések gyümölcse az esztergomi vonalon is beérett". Mert az év végére ott négymillióhoz közelít az utasszám, miközben a menetrendszerűség is kiemelkedő, mintegy 96 százalékos. Ott egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon, így az utasszám év végére eléri a 3,8–3,9 milliót.

(Ezen adatokban nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók (65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, díjmentesen utazó diákcsoportok), valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók).

"Az elmúlt három évben a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban mintegy 4 millióval nőtt, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. A szolgáltatási színvonal emelése a jövőben sem áll meg: a vasúttársaság a legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalakon (a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől. Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A vasúttársaság a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után azt várja, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok" - írja a MÁV.