Van egy vasútvonal Magyarországon, amire rekord számban vásároltak jegyet 2018-ban
További Gazdaság cikkek
- Rég nem látott mértékben verték hitelbe magukat a magyarok
- Csaknem 500 milliárd forintot keresett a magyar állam szeptemberben
- Nincs építkezős kedvében a magyar, jelentős a visszaesés
- Véget ért a Boeing sztrájkja, megszületett a megállapodás
- Nagy Elekkel új vezetőség érkezett a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara élére
Azt írja a MÁV sajtó, hogy 2018-ban rekordot dönt a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal: az első tizenegy hónap adatai szerint összesen 8,7 milliószor vásároltak menetjegyet az utasok, ami 18 százalékos bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Ez szerintük annak köszönhető, hogy a MÁV egyre népszerűbb, amit mindenfajta álszerénység nélkül annak tudnak be, hogy "az utóbbi évek jármű- és pályafejlesztéseinek, a felújításoknak, az új motorvonatok beszerzésének, a menetrendszerűség növekedésének, a szolgáltatási színvonal javulásának" köszönhetnek. Ez azért is érdekes, mert csak két hónapja írtunk arról, micsoda fejetlenséget okozhat egy baleset ezen a vonalon, de ugorjunk.
Egy kis visszatekintést is olvashatunk a közleményben, amely szerint
- 2015-ben 7
- 2016-ban 7,2
- 2017-ben 8 millióan
- Míg idén már az első 11 hónapban is 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon.
Sőt a MÁV-START szó szerint azt írja, hogy "az utasok igényeihez igazodva a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest sokkal több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható".
És hát nemcsak ez az egy vonal, ami fénylő pont - vonal - az éjszakában, hanem "a fejlesztések gyümölcse az esztergomi vonalon is beérett". Mert az év végére ott négymillióhoz közelít az utasszám, miközben a menetrendszerűség is kiemelkedő, mintegy 96 százalékos. Ott egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon, így az utasszám év végére eléri a 3,8–3,9 milliót.
(Ezen adatokban nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók (65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, díjmentesen utazó diákcsoportok), valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók).
"Az elmúlt három évben a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban mintegy 4 millióval nőtt, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. A szolgáltatási színvonal emelése a jövőben sem áll meg: a vasúttársaság a legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalakon (a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől. Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A vasúttársaság a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után azt várja, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok" - írja a MÁV.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!