Az okostelefonunk alapján indul az utasbiztosítás, a baj csak az, hogy nem mindig áll le
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
A londoni Revolut az egyik legnépszerűbb fintech-cég. Két rendkívül okos orosz tőkepiaci szakember, Nyikolaj Sztoronszkij (egy ismert gazpromos vezető fia) és Vlad Jacenko a CSFB moszkvai részlegénél dolgoztak együtt. Sztoronszkij kereskedő volt korábban a Lehman Brothersnél, míg Jacenkot a Deutsche Bank fejlesztőként alkalmazta.
Közös vállalkozási ötletükkel Londonba mentek, összekalapoztak 3,5 millió dollárt és négy éve elindították a ma már 1,7 milliárd dollárt érő Revolut neobankot.
Minden trendi, minden olcsó
A szolgáltatás az ügyfeleknek nagyon vonzó, azt nehezebb megérteni, hogy a szolgáltatónak mi ebben az üzlet, talán az a modell, hogy a cég egyelőre ügyfélbázist épít, mert amúgy tényleg nagyon olcsón ad mindent.
A szolgáltatás röviden: pillanatok alatt igényelhető a cégtől egy globálisan használható kártya, amivel gyakorlatilag költség nélkül lehet világszerte váltani, készpénzt felvenni, vásárolni, és még nagyon kedvező biztosításokat is lehet kötni.
Forintban is
Eddig a magyar felhasználók oldaláról egyedül az volt a korlát, hogy a kártyát csak euróban lehetett feltölteni (ez külföldi vásárlásnak bizonyult), aminek azért volt pluszköltsége. Jó hír a hazai ügyfeleknek, hogy immár forinttal, átváltási költség nélkül is feltölthető a kártya.
Ugyanakkor azért érdemes a cég egyes, ma még gyerekcipőben járó szolgáltatásait olykor ellenőrizni is. Olvasóink beszámolója alapján például egyelőre visszatérően hibát vét a cég rendkívül egyszerű, automatikus utasbiztosítási terméke.
A modell amúgy itt is egyszerű, annak, aki megrendeli a szolgáltatást, a Revolut az okostelefonos helymeghatározás alapján minden külföldi útnál bekapcsol egy napi 1-1,3 euróba (4-500 forintba) kerülő utasbiztosítást.
De nem tudja, hogy hol vagyunk
A baj csak az, hogy a rendszer eddig szelektíven „professzionális”, az ország elhagyását észleli, de a visszatérést nem feltétlenül. Vagyis, aki nem figyel, annak a visszaérkezés után is ketyeghet a napi biztosítási díj.
Hibázni lehet, de ami nagyon furcsa az elvileg automatikus szolgáltatás nemcsak nem működik megbízhatóan, de az ügyfélszolgálat a sűrű elnézés-kérések helyett az elküldött ügyfélpanaszok esetén sem korrigál, inkább „bizonyítást kér”.
Olvasóink tapasztalata szerint, amikor valaki repülővel érkezik haza, a repülőjegy bemutatásával könnyen igazolhatja, hogy melyik naptól tartózkodott újra Budapesten, de egy autós utazás után ez komplikáltabb.
A Revolut például a szállodai foglalást kéri el, miközben természetesen egy zágrábi szállodai check-outból valójában nem következik, hogy aznap az ügyfél már Magyarországra ért haza. Mindenesetre olvasónk tapasztalata szerint ezt a dokumentumot már elfogadta a bizonyítékként a panaszkezelés.