Business Talks '24
Üzleti konferencia
Rábólintott az Európai Bizottság, hogy az unió tagállamai 3,2 milliárd eurót különítsenek el az elektromos járművek akkumulátorának fejlesztésére, írja az AFP.
A program mögött leginkább a németek és a franciák állnak, mert aggódnak, hogy a klímacélok miatt szépen lassan kivezetik a belsőégésű motorral készülő autókat, ami veszélyezteti az országok gazdaságát is – és egyébként a német autóipart kiszolgáló magyarországi gazdaságot is. Az Unióban 10 millió ember dolgozik az autóiparban.
Jelenleg az elektromos akkumulátorok Kínából, Japánból vagy Dél-Koreából érkeznek a régióba. A hétfőn megszavazott program célja, hogy az EU felkészüljön az elektromos autók megjelenésére, úgy, hogy az átállás nem sérti a térség világgazdasági pozícióját. Magyarul az a cél, hogy legyen uniós akkumulátorgyártás, és az európai autóipar veszteségek nélkül érje el a klímacélokat.
Egy elektromos autó költségének jelenleg a 40 százalékáért felel az akkumulátor. Az új fejlesztési alapot 7 ország finanszírozza: Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Belgium, Svédország, Finnország. Az országok 17 cégből álló konzorciumot hoznak létre a pénz felhasználásához, és az a céljuk, hogy 5 milliárd eurónyi magántőkét is bevonjanak a programba.
"Nagy öröm, hogy az Európai Bizottság elfogadta és támogatja az első nagy akkumulátor projektet Európában" – írta a német pénzügyminiszter, Peter Altmaier a döntés után kiadott közleményében.
Az, hogy az elektromos autók mennyiben segítenek a karbonsemlegesség elérésben, egyelőre eléggé vitás kérdés, a Pénz Beszél rovatunkban két cikkben foglalkoztak ezzel elemzők.
Miért nem megoldás az elektromos autó a klímaváltozásra?
Villanyautók és klímavész: a jó, a rossz és a csúf
Business Talks '24
Üzleti konferencia