3,2 milliárd eurót költenek el az uniós tagállamok, hogy elektromossá változtassák az autóipart

Rábólintott az Európai Bizottság, hogy az unió tagállamai 3,2 milliárd eurót különítsenek el az elektromos járművek akkumulátorának fejlesztésére, írja az AFP.
A program mögött leginkább a németek és a franciák állnak, mert aggódnak, hogy a klímacélok miatt szépen lassan kivezetik a belsőégésű motorral készülő autókat, ami veszélyezteti az országok gazdaságát is – és egyébként a német autóipart kiszolgáló magyarországi gazdaságot is. Az Unióban 10 millió ember dolgozik az autóiparban.
Jelenleg az elektromos akkumulátorok Kínából, Japánból vagy Dél-Koreából érkeznek a régióba. A hétfőn megszavazott program célja, hogy az EU felkészüljön az elektromos autók megjelenésére, úgy, hogy az átállás nem sérti a térség világgazdasági pozícióját. Magyarul az a cél, hogy legyen uniós akkumulátorgyártás, és az európai autóipar veszteségek nélkül érje el a klímacélokat.
Egy elektromos autó költségének jelenleg a 40 százalékáért felel az akkumulátor. Az új fejlesztési alapot 7 ország finanszírozza: Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Belgium, Svédország, Finnország. Az országok 17 cégből álló konzorciumot hoznak létre a pénz felhasználásához, és az a céljuk, hogy 5 milliárd eurónyi magántőkét is bevonjanak a programba.
"Nagy öröm, hogy az Európai Bizottság elfogadta és támogatja az első nagy akkumulátor projektet Európában" – írta a német pénzügyminiszter, Peter Altmaier a döntés után kiadott közleményében.
Az, hogy az elektromos autók mennyiben segítenek a karbonsemlegesség elérésben, egyelőre eléggé vitás kérdés, a Pénz Beszél rovatunkban két cikkben foglalkoztak ezzel elemzők.
Miért nem megoldás az elektromos autó a klímaváltozásra?
Villanyautók és klímavész: a jó, a rossz és a csúf
- Budapest, IX. kerület Máriássy utca 81.
- Alapterület 59 m2 Szobák 2+1 db Vételár 57,99 M Ft
- Budapest, XIII. kerület Lőportár utca 1.
- Alapterület 61 m2 Szobák 3 db Vételár 57,2 M Ft
Rovataink a Facebookon