Még pénteken indított eljárást a tisztességes verseny felett őrködő Gazdasági Versenyhivatalunk (GVH) a Viber ellen, pontosabban a Viber Media S.á.r.l. luxemburgi cég ellen. Az ügy azért is érdekes, mert nagyon hasonló okok miatt mentek nekik, mint, amikor nemrég a Facebook kapott óriási fogyasztóvédelmi bírságot a GVH-tól.
A Facebooknál szó szerint az volt a gond, a hivatal szerint, hogy "ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és Súgóközpontjában,
miközben nem hangsúlyozta, hogy a fogyasztóktól nyert adatokból a vállalkozás hasznot húz,
így a felhasználók adataikkal fizettek a szolgáltatásért. Azaz nem a GVH szerint így nem is olyan ingyenes.
A Viber többek közt azzal hirdeti magát, hogy "ingyenes és biztonságos" hívásokat és üzenteket lehet rajta keresztül bonyolítani, de a GVH szerint egyik sem feltétlenül igaz. Egyrészt a facebookos érvelésükhöz hasonlóan itt is azt gyanítják, hogy a Viber a felhasználók adataiból valamiféleképp hasznot húz.
Másrészt azt is gyanítják, hogy nem is biztonságos. Pontosabban a GVH feltételezése szerint
a végpontok közötti titkosítás nem érvényesül alkalmazáson belüli valamennyi beszélgetés vonatkozásában (pl. chat-bot-ok használatakor vagy a közösségen belüli interakció alatt).
Az eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy tényleg jogsértést követett volna el a vállalat. Ha pedig bírságot szabnak ki, az nem jelenti azt, hogy adott esetben a bíróság előtt is megáll az érvelésük.