A német autógyártás szívében zárnák le a fosszilis energia korszakát
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
Az amerikai Kalifornia állam példáját követve 2035-től le kell állítani a hagyományos meghajtású autók forgalomba helyezését az európai autóipar egyik központja – véli a németországi Bajorország tartomány kormányfője.
Markus Söder pártja, a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) hétvégi online kongresszusán elmondott beszédében kiemelte, hogy ki kell jelölni egy időpontot, amikortól nem lehet forgalomba helyezni fosszilis energiaforrást felhasználó belső égésű motorral szerelt új autót.
A Kaliforniában választott 2035 nagyon jó dátumnak tűnik erre
– mondta a politikus, utalva az amerikai szövetségi állam kormányzója, Gavin Newsom minapi rendeletére. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem részeként ugyanis a szövetségi államban 15 év múlva már csak üvegházhatású gázok kibocsátása nélkül működő autót szabad forgalomba helyezni.
Markus Söder szerint a következő másfél évtizednek „a fosszilis energia korszakát” lezáró átmeneti időszaknak kellene lennie, amelyben az állam a hagyományos meghajtási technológiát is támogatja.
Az elektromos meghajtású autók vásárlását támogató prémium bevezetése után ki kell dolgozni egy rendszert a leginkább környezetkímélő belső égésű motorral szerelt autók keresletének élénkítésére is.
Be kell vezetni egy „recycling (újrahasznosítási) prémiumot vagy csereutalványt, hogy aki most megvásárolja a legmodernebb belső égésű motorral szerelt kocsit, az néhány év múlva hozzájuthasson egy még modernebb autóhoz” – mondta a bajor kormányfő.
Hangsúlyozta, hogy a klímaváltozás az emberiség történetének egyik legnagyobb kihívása, és a folyamat megfékezéséért mindent meg kell tenni. Ezt a kötelezettséget a bajor alkotmányban is rögzíteni kell – mondta Markus Söder, hozzátéve, hogy a klímaváltozás Bajorországot is erősen sújtja, és akkor is még a legnagyobb gondok közé tartozik majd, amikor már régen elmúlt a koronavírus-járvány.
A szövetségi kormány - a CSU, a testvérpárt Kereszténydemokrata Unió (CDU) és a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) koalíciója - a járvány gazdasági hatásait ellensúlyozó szolgáló programjának egyik elemeként megduplázta - háromezer euróról hatezer euróra emelte - az elektromos meghajtású kocsik vásárlását támogató állami finanszírozású árkedvezményt, az úgynevezett környezetvédelmi prémiumot, és elindított egy 2,5 milliárd eurós programot a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, valamint egy kétmilliárd eurós programot az autógyártók és a beszállítók új meghajtási technológiákkal kapcsolatos fejlesztéseinek támogatására.
A járműipar Bajorország gazdaságában is meghatározó, a tartományban van a BMW, az Audi és a MAN, valamint számos jelentős ágazati beszállító vállalat, köztük a Schaeffler központja. Az ágazat nagyjából 400 ezer embernek ad munkát a 13 millió lakosú tartományban.