Bezárja több irodáját, digitális stratégiára vált a Neckermann Magyarország utódja
A koronavírus következtében összeomló turisztikai piac, a külföldi utazások iránti drámai mértékű keresletcsökkenés és a jövő évi turisztikai szezon bizonytalanságai miatt azonnali reorganizációs intézkedéseket léptetett életbe a NUR Travel.
Ennek legfőbb eleme, hogy az országos értékesítő hálózatukban lévő irodáik számát az év végéig csökkentik, és az online értékesítésre helyezik hangsúlyt. Ezzel párhuzamosan az idei téli idegenforgalmi szezonra további megrendeléseket nem vesznek fel, a következő hónapokban elsődleges feladatnak az árualap megújítását tekintik. Ez azt jelenti, hogy az idegenforgalmi és járványügyi intézkedésekkel összhangban a belföldi turisztikai desztinációk és az autóval elérhető európai úti célok kerülnek a középpontba.
Nem megnyugtató a Neckermann helyzete
Az anyavállalat nyitóoldalán már búcsúüzenet olvasható.
A cég közleménye hangsúlyozza, hogy az idei téli idegenforgalmi szezonnak gyakorlatilag lőttek, a jövő nyár pedig egyelőre tervezhetetlen, legfeljebb becslésekre lehet alapozni.
A koronavírus-járvány következtében a kiutaztatás terén kialakult jelentős keresletcsökkenés, illetve a járványügyi védelem miatt, a kormány által elrendelt határellenőrzési intézkedések nyomán 2020-ban az utazásszervezői tevékenység Magyarországon lényegében ellehetetlenült.
Az utazási iroda a bizonytalan üzleti környezet miatt döntött a reorganizációs lépésekről.
Stabil pénzügyi helyzetét bizonyítja a Neckermann Magyarország
A cég 3,4 milliárdos készpénzletétben tartja a csőd esetén szükséges kiadásokat messze meghaladó vagyoni biztosítékát.
Az online értékesítésre történő átállás ugyanakkor nincs hatással a koronavírus-járvány alatt kibocsátott utazási utalványok felhasználhatóságára, azok a NUR Travel jövő nyári kínálatában szereplő utazásokra változatlan feltételekkel fel lehet használni.