20 milliárdos nyereséget ért el tavaly a Duna Aszfalt
További Gazdaság cikkek
A Duna Aszfalt a 2019-es 24,35 milliárd forint adózott eredménye után tavaly 19,8 milliárd forintos nyereséget könyvelhetett el 2020 első kilenc hónapjában – derült ki a BÉT honlapjára feltöltött dokumentumból. Azért csak az első három negyedévről kellett beszámolót készítenie a Szíjj László 100 százalékos tulajdonában lévő útépítésekkel foglalkozó cégnek, mert 2020 októberétől már zártkörűen működő részvénytársaságként működik tovább.
Ez alatt a kilenc hónap alatt a Duna Aszfalt árbevétele 132 milliárd forint volt
az előző (teljes) évi 157 milliárd után.
Decemberben pedig arról is döntött a cég taggyűlése – azaz Szíjj László –, hogy
a közel 20 milliárdos adózott eredményből 5 milliárd forintot kifizetnek osztalékként.
A Duna Aszfalt rendkívül sikeres éveket tudhat maga mögött:
- 2017-ben 75 milliárd forint bevétel után 18 milliárd volt a nyereség, 12 milliárd az osztalék,
- 2018-ban 129 milliárd forint bevétel után szintén 18 milliárdos nyereség volt, 13 milliárdos osztalékkal,
- 2019-ben 157 milliárdos forintos bevétel után 24 milliárd volt a nyereség, és 3 milliárd osztalékot vehetett fel a tulajdonos.
Szíjj László neve egyébként legutóbb akkor pörgött igazán a hazai sajtóban, amikor kiderült, hogy a tiszakécskei nagyvállalkozó áll a cég mögött, amely üzemelteti az Artemy és a Lady MRD nevű jachtokat – a Lady MRD az a jacht, amelyet például Mészáros Lőrinc is többször igénybe vett már.
Tavaly augusztusban pedig az Index is beszámolt róla, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is igénybe vette az állami tendereken – az útépítéseket ugye szinte kizárólag az állam finanszírozza – jól prosperáló vállalkozó hajóját.